تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
0
مدیرعامل بورس انرژی خبر داد

جهش فروش برق در بورس انرژی با همکاری توانیر و معاملات شرکت‌های توزیع و نیروگاه‌‌ها

  • کد خبر : 13143
  • 06 تیر 1403 - 13:45
جهش فروش برق در بورس انرژی با همکاری توانیر و معاملات شرکت‌های توزیع و نیروگاه‌‌ها
مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: افزایش حجم فروش حامل‌‌های انرژی در رینگ داخلی و بازار صادراتی حامل‌‌های انرژی و همچنین گسترش فروش برق از بستر معاملاتی بورس انرژی ایران به رکوردشکنی حجمی و ارزشی در بورس انرژی ایران ظرف سه‌ماه ابتدایی سال 1403 انجامید.

به گزارش سد پرس ،به نقل از دنیای اقتصاد علی نقوی از رکوردشکنی ارزش معاملات بورس انرژی ایران طی سه‌ماه ابتدایی امسال خبر داد و افزود: ارزش معاملات ثبت‌شده در بورس انرژی ایران ظرف این بازه سه‌ماهه از ۷۰‌هزار میلیارد تومان فراتر رفت که این رقم نسبت به میزان ارزش معاملات ثبت‌شده در این بازار در زمان مشابه قبل (سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲) بالغ بر ۱۹۰‌درصد رشد داشت. ارزش معاملات ثبت‌شده در تمامی تابلوهای بورس انرژی ایران طی سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۴‌هزار میلیارد تومان بود.

 

توسعه بازار برق با همکاری توانیر

مدیرعامل بورس انرژی ایران از جهش فروش برق از این بازار در سال‌جاری به واسطه همکاری توانیر در معاملات شرکت‌های توزیع و نیروگاه‌‌ها در بورس خبر داد و گفت: ظرف بازه سه‌ماه ابتدای امسال بالغ بر ۳۲میلیارد و ۸۰۸میلیون کیلووات ساعت برق به ارزشی برابر ۴‌هزار و ۶۰۰میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. این در حالی بود که ظرف مدت مشابه سال قبل حجم فروش برق در این بازار برابر یک‌میلیارد و ۶۰۳میلیون کیلووات ساعت برق بود و این معاملات ارزش ۲۹۴میلیارد تومانی را برای این بازار رقم زده بود.

از کل برق مورد معامله قرار گرفته در این بازار (۳۲میلیارد و ۸۰۰میلیون کیلوات ساعت) طی بازه سه‌ماهه امسال، بالغ بر ۳۱میلیارد و ۹۵۱میلیون کیلووات ساعت برق (معادل ۹۷٫۲‌درصد معاملات) به صورت سلف مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش فروش برق سلف از این بازار طی بازه بهار امسال نیز بالغ بر ۳‌ هزار و ۷۸۰میلیارد تومان بود. همچنین از کل معاملات برق در بورس انرژی ایران طی بازه سه‌ماه ابتدایی امسال، ۸۴۹میلیون کیلووات ساعت برق به ارزشی برابر ۸۸میلیارد تومان در بازار فیزیکی و ۷۴۴‌هزار کیلووات ساعت برق به ارزش ۷۵۸میلیارد تومان در بازار برق سبز مورد داد و ستد قرار گرفت

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=13143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x