به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، علی خدری در نشست هماهنگی مسئولان روابط عمومی ادارات برق خوزستان اظهار کرد: در سال گذشته بخش عمده ای از مشارکت مردم در کاهش مصرف، به دلیل فعالیت های مرتبط با حوزه روابط عمومی روی داد که باعث کاهش ۴.۵ درصدی مصرف برق نسبت به سال پیش از آن شد.
وی افزود: این در حالی است که به طور میانگین مصرف برق هر سال به دلیل افزایش تقاضا تا ۵ درصد بیشتر می شود اما شرکت توزیع نیروی برق خوزستان علاوه بر اقدامات فنی و تخصصی، با بهکارگیری روش های موثر در حوزه ارتباطات و رسانه ای و فرهنگی توانست این امر مهم را مدیریت کند به طوری که علاوه بر تامین برق صنایع نیز بخش خانگی از برق پایدار و بدون خاموشی بهره مند شد.
خدری با اشاره به اینکه در پاییز و زمستان سال گذشته همه تلاش مجموعه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان صرف انجام پروژه های مربوط به آماده سازی شبکه برق شده است، افزود، ماموریت ویژه این شرکت برای عبور موفق از پیک بار، تبیین و ترویج طرح پاداش وزارت نیرو و توانیر است به طوری که برای تابستان سالجاری مدیریت مصرف به میزان ۴۲۰ مگاوات هدف گذاری شده و اهمیت این موضوع زمانی آشکار می شود که بدانیم برای احداث یک واحد نیروگاهی با همین ظرفیت چندین هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز است.
به گزارش سدپرس، طرح پاداش وزارت نیرو از اول خرداد ماه آغاز می شود و بر اساس آن مشترکان خوزستانی با رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف برق خانگی می توانند علاوه بر رایگان شدن برق مصرفی به ازای خاموش کردن یک کولر گازی مازاد تا یک میلیون تومان پاداش دریافت کنند.