به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، محمدحسین ملاعلیا که در راس هیئت تحول و بهبود معاونت منابع انسانی شرکت توانیر در راستای سفرهای استانی خود به منظور بررسی وضعیت و اقدامات انجام شده در حوزههای منابع انسانی و امور اداری، مدیریت و بهره وری، تحقیقات و فناوری اطلاعات، ارتباطات و آمار، فنی و بازرگانی و قراردادها و پشتیبانی در ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ حضور پیدا کرده بود، بیان کرد: مجموعه توزیع برق پایتخت، دارای ساختاری پویا و سازنده است و این امر منجر به رشد و تعالی روزافزون ارائه خدمات در حوزه توزیع برق پایتخت شده است.
وی گفت: حضور میدانی اعضای هیئت تحول و بهبود منابع انسانی شرکت توانیر در شرکتهای زیرمجموعه و برقراری ارتباط نزدیک با مدیران و کارکنان فعال در بخشهای مختلف منجر به شناسایی گلوگاهها و چالشهای شغلی در مسیر خدمت رسانی به کارکنان صنعت برق و همچنین مخاطبان و ذینفعان بیرونی خواهد شد و امید میرود با جمع بندی دستاوردهای حاصل از مطالعات و ارزیابیهای اعضای کارگروههای تخصصی بتوان به نتایجی کاربردی و اجرایی با هدف بهبود هرچه بیشتر نحوه خدمت رسانی به مردم دست پیدا کرد.
ملاعلیا، عبور موفق از پیک تابستان سال گذشته را ناشی از تلاش و همدلی کارکنان صنعت برق کشور دانست و عنوان کرد: رسیدگی به مطالبات برحق شغلی، رفاهی و انگیزشی تلاشگران این عرصه از مهمترین دغدغههای مسئولان وزارت نیرو و توانیر است و رسیدگی به این مهم و سایر مطالبات و همچنین توانمندسازی هرچه بیشتر کارکنان این صنعت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
«کامبیز ناظریان» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به این که استفاده از زیرساختهای قدیمی و روشهای منسوخ در ارائه خدمات نوین مطابق با انتظارات به روز جامعه و فناوریهای جدید کارآیی لازم را ندارد، تصریح کرد: وجود همین دیدگاه در این شرکت منجر به آن شده که با تشکیل و استقرار کمیته تحول، نوآوری و تغییر در تمامی روشها و زیرساختهای ناکارای قدیمی در دستور کار قرار گرفته و تغییرات نوینی با هدف بهبود هرچه بیشتر ارائه خدمات به مشترکان و شهروندان با توجه به ظرفیتهای منابع انسانی و توانمند سازی کارکنان در راستای ارتقای بهره وری و تحقق اهداف عالی تعریف شده به منظور ارتقای سطح خدمات و رقابت با کشورهای پیشرفته به مرحله اجرا در آید.
وی با بیان این که دذ سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰ طرح نوین برای نخستین بار توسط این شرکت تدوین شده گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری این شرکت از سه طرح ویژه که میتواند منجر به تغییراتی بزرگ در عرصه خدمت رسانی به هموطنان باشد، رونمایی خواهد کرد.
ناظریان، استفاده از فناوریهای نوین، هوشمندسازی، توسعه خدمات غیرحضوری و توسعه ارتباطات و خدمات الکترونیک را از مهمترین برنامههای این شرکت دانست و از مجموعه مدیران وزارت نیرو و توانیر و همچنین همکاران خود به پاس همراهیهای انجام شده در عرصه تدوین و اجرای برنامههای مرتبط با گذر از پیک قدردانی کرد.
در ادامه نشست مشترک هیئت تحول و بهبود معاونت منابع انسانی شرکت توانیر با مدیرعامل و مدیران ارشد توزیع برق پایتخت، «مسعود قاسمی» معاون منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه این معاونت پرداخت.
قاسمی، نیروی انسانی را بزرگترین و ارزندهترین سرمایه یک مجموعه کاری دانست و با شرح فعالیتهای گستردهای همچون استقرار بایگانی الکترونیکی سوابق کارکنان، جذب فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاههای برتر کشور، تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر، توسعه بهره مندی از خدمات پزشکی و درمانی در محل شرکت، شفاف سازی شرایط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، بهره مندسازی تمامی کارکنان از بیمه تکمیلی فارغ از نوع قرارداد استخدامی، بهبود کمک هزینه زنان سرپرست خانوار، پیگیری تسهیلات ویژه کارکنان و تهیه و خرید تجهیزات موردنیاز برای کانون بازنشستگان این شرکت که در راستای بهبود شرایط شغلی کارکنان توزیع برق پایتخت انجام شده است، گفت: امید میرود با دستاوردهای حاصل از این نشست و ارائه خروجی گزارشات کارگروههای تخصصی شاهد بهبود هرچه بیشتر وضعیت رفاهی کارکنان صنعت برق باشیم.