تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
3

طرح «آب بندی نیدل ولو شیر پروانه» واحد شماره ۵ «نیروگاه کارون ۳» تعمیر و اصلاح شد

  • کد خبر : 6143
  • 06 اسفند 1401 - 10:22
طرح «آب بندی نیدل ولو شیر پروانه» واحد شماره ۵ «نیروگاه کارون ۳» تعمیر و اصلاح شد
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳ از تعمیر و اصلاح طرح آب بندی نیدل ولو شیر پروانه ای واحد شماره ۵ این نیروگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، سید حمید صالحی با اعلام این خبر بیان کرد: نیدل ولو بای پاس شیر پروانه ای واحد شماره ۵ به دلیل نشتی داخلی در مجموعه سیلندر و پیستون باعث افت فشار می شد که پس از دمونتاژ و بررسی های لازم توسط کارشناسان نیروگاه، طی برنامه تعمیرات سالیانه در واحد مذکور عیوبی از قبیل وجود آسیب دیدگی کروم سطوح سیلندر و راد پیستون مشاهده شد.

وی اضافه کرد: در این عملیات مشخص شده که عیب در طراحی و انتخاب نوع مکانیزم آب بند بوده است که در نهایت با بازطراحی یک مکانیزم آب بند جدید و ایمن (به کارگیری پکینگ های چند لایه آب بند درون شیار کپ ها و رینگ آب بند متال برنز روی پیستون) اقدام به اصلاح طراحی سازنده کرده که در نهایت تعمیر و اصلاح آن با موفقیت انجام شد.

رضا پور سعید، معاون فنی و مهندسی سد کارون۳ در همین خصوص گفت: در این پروسه با توجه به خوردگی شدید فلز زیر لایه کروم مربوط به سیلندر و از دست دادن حالت دایره ای قطعه، اقدام به تعویض سیلندر با کروم کاری مجدد شده و همچنین با توجه به خوردگی شدید رینگ آب بند استیل مربوط به بادی رینگ مذکور تعویض شد.

به گزارش سدپرس، تجهیز مذکور پس از مونتاژ و انجام موفقیت‌آمیز تست های لازم از جمله تست فشار و تست آب بندی توسط واحد مکانیک نیروگاه در محل مربوط نصب و راه اندازی شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=6143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x