تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
3
با رویکرد زلزله فرضی؛

مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در مشهد برگزار شد

  • کد خبر : 6042
  • 26 بهمن 1401 - 15:53
مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در مشهد برگزار شد
مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو (صنعت آب و برق منطقه شرق کشور) به محوریت شورای هماهنگی مدیران عامل و مدیریت بحران صنعت آب و برق خراسان رضوی  در شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، در این مانور یک روزه که با رویکرد زلزله فرضی در تاسیسات زیربنایی صنت آب و برق عملیاتی شد، دفاترمدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفا استان‌های خراسان شمالی، سمنان و گلستان همراه با تجهیزات کامل و نیروی انسانی ماهر، توان فنی و حرفه‌ای خود را برای رفع اتفاقات احتمالی ناشی از زلزله به نمایش گذاشتند.

این گزارش حاکی است پس از اعلام و هشدار ستاد مرکزی، نیروهای مستقر در ستاد فرماندهی به محل‌های خسارت دیده از زلزله اعزام شدند و اقدام به رفع اتفاق خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع  و برقراری جریان آب مشترکان کردند.

“سید ابراهیم علوی” و “حسین اسماعیلیان” مدیران عامل شرکت‌های آبفای خراسان رضوی و مشهد قبل از آغاز عملیات، از ماشین آلات و تجهیزات مستقر در ستاد فرماندهی بازدید کردند.

در مراسم افتتاح مانور که در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی خراسان تشکیل شد “محمد طاهری” رئیس شورای هماهنگی و انسجام بخشی شرکت‌های تابعه خراسان رضوی درباره اهمیت آمادگی دفاتر مدیریت بحران سخن گفت و بر شناخت شیوه‌های نیل به پایداری و کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های صنعت آب و برق تاکید کرد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری هم از شناسایی ۴۷ تهدید در استان خراسان رضوی خبر داد و رصد و پایش تهدیدات در حوزه پدافندی و مراقبتی را ضروری خواند.

هاشم جنگی با اشاره به ابلاغ ۱۲ آئین نامه، شیوه‌نامه و دستورالعمل از جانب دبیرخانه دائم پدافند غیرعامل کشور به استان‌ها ، بر امن سازی زیرساخت‌های سایبری و IT تاکید کرد.

 

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=6042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x