تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

تعمیرات سالیانه ۲ واحد از نیروگاه سد مخزنی مارون آغاز شد

  • کد خبر : 3570
  • 30 مهر 1401 - 12:19
تعمیرات سالیانه ۲ واحد از نیروگاه سد مخزنی مارون آغاز شد
معاون بهره برداری و مهندسی سد و نیروگاه مارون از آغاز تعمیرات اساسی سالیانه دو واحد این نیروگاه توسط مهندسان و تکنسین های فنی شرکت خبرداد.

به گزارش سدپرس، مهدی درویش پسند با اشاره به شروع بهره برداری واحد اول نیروگاه مارون از سال ۱۳۸۳ و بهره برداری واحد دوم از سال ۱۳۹۴ گفت: همواره در زمان تعمیرات سالیانه براساس دستورالعمل های سرویس و نگهداری از قسمت ها و تجهیزات مختلف نیروگاه بازرسی انجام می شود تا شرایط برای تولید پایدار و کارکرد بدون خطا طی یکسال فراهم بشود.

وی افزود : براساس برنامه ریزی انجام شده سرویس های دوره ای پست بلافصل نیروگاه نیز همزمان انجام خواهد شد که از مهمترین این فعالیت ها می توان به شست و شوی کامل تجهیزات پست، آچارکشی و  تست سیستم حفاظت اشاره کرد.

درویش پسند بیان کرد: از مهمترین و عمده ترین فعالیت های این دوره تعمیرات سالیانه واحدها، تست های عملکردی رله های سیستم حفاظت، انجام تعمیرات سیم پیچ ژنراتور ، بازرسی های تخصصی توربین ، ترانس اصلی ، اینورتر و شارژرهای DC  و کالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیق خواهد بود.

معاون بهره برداری و مهندسی سد و نیروگاه مارون گفت: تعمیرات سالیانه بخش مهمی از فعالیت های تعمیرات پیش گیرانه هستند که برای بررسی وضعیت موجود، کاهش هزینه ها، افزایش عمر مفید تجهیزات، حفظ شرایط مطلوب تجهیزات و بالابردن قابلیت اطمینان دستگاه ها و کاهش خروج از واحد تجهیزات انجام می شود.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=3570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x