تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

حفاری، تزریق و ترمیم اطراف شیر پروانه ای واحد های ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور

  • کد خبر : 11942
  • 12 فروردین 1403 - 14:10
حفاری، تزریق و ترمیم اطراف شیر پروانه ای واحد های ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور
مدیر عامل سد و نیروگاه شهید عباسپور سازمان آب و برق خوزستان از حفاری، ترمیم و تزریقات اطراف شیر پروانه ای واحدهای 5 و 6 نیروگاه دوم آن سد خبر داد.

به گزارش سد پرس ،فرزاد جونعلی وند” گفت: جهت کنترل ورود آب از پنستاک به محفظه حلزونی و درافت تیوپ در انتهای مجرای آبرسان نیروگاه و ابتدای محفظه حلزونی یک عدد شیر از نوع پروانه ای با صفحات موازی از نوع ( (BI PLANE با قطر ۵/۵ نصب شد.

 

وی با بیان این که با گذشت بیش از ۲۰ سال از زمان ساخت نیروگاه دوم و وقوع نشت آب در اطراف شیر های پروانه ای، موجب خوردگی تجهیزات و تاسیسات هیدرومکانیکال شده و بهره برداری از آن را با خطر جدی مواجه کرده بود افزود: به همین منظور ترمیم بتن و جلوگیری از نشت آب در اطراف شیر پروانه ای واحد های ۵ و۶ نیروگاه دوم با استفاده از چهار دستگاه حفاری و یک دستگاه پمپ تزریق سیمان در مدت یک ماه و با بکار گیری ۳ شیفت کاری، تعداد ۵۸ گمانه حفاری و سپس با استفاده از دوغ آب سیمان ترمیم شد.

 

جونعلی وند با تصریح بر این که در این عملیات میزان حفاری ها ۶۴۳ متر و میزان تزریق دوغاب سیمان ۵ هزار و ۴۴۸ لیتر بود افزود: این پروژه با هماهنگی و مجوز معاونت سد و نیروگاه های سازمان آب و برق خوزستان و با همکاری متخصصان شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان انجام شد .

 

سد و نیروگاه شهید عباسپور با داشتن ۸ واحد ۲۵۰ مگاواتی و توان تولید۲۰۰۰ مگاوات، از بزرگترین نیروگاه های برق آبی کشور محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=11942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x