تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
5

واحدهای شماره یک و دو سد و نیروگاه کارون ۳ به شبکه سراسری متصل شد

  • کد خبر : 3927
  • 21 آبان 1401 - 12:41
واحدهای شماره یک و دو سد و نیروگاه کارون ۳ به شبکه سراسری متصل شد
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 از پایان موفقیت آمیز تعمیرات سالیانه واحدهای شماره یک و دو این نیروگاه و اتصال آن به شبکه سراسری خبر داد.

به گزارش سدپرس، سید حمید صالحی درباره جزئیات بیشتر این خبر گفت: بازرسی های سالیانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در حفظ و نگهداری تجهیزات هر مجموعه صنعتی است تا جایی که انجام صحیح این بازرسی ها می تواند به نحو مطلوبی در راندمان کارکرد تجهیزات آن مجموعه موثر باشد.

وی افزود: در بخش مکانیک کارهای مهمی از قبیل انجام بازرسی های سالیانه ژنراتور، توربین، گاورنر، شیرپروانه ای، انجام تست های غیر مخرب بروی رانر و دیسک شیرهای پروانه ای، تعویض رابر دیسک شیرپروانه ای، دمونتاژ و سرویس ایرونت، دمونتاژ و سرویس اویل کولر کمباین، اصلاح پسینگ روغن Main control valve ، تعویض اورینگ کاور ۸ تیکه  این دو واحد انجام شد.

مدیر عامل سد و نیروگاه کارون ۳ بیان کرد: در بخش ابزار دقیق نیز کارهای مهمی از قبیل بازرسی از تجهیزات ژنراتور، گاورنر، توربین، شیرپروانه ای ، بک آپ گیری از تنظیمات سیستمهای ویبره و برنامه کنترلر گاورنر، اصلاح وتعویض سنسورهای سطح سنج روغن توربین و پرشر سوئچ های توربین انجام شد .

وی گفت: در بخش الکتریک نیز بازرسی از ژنراتور، سیستم تحریک، ترانس های مصرف داخلی، ترانس های قدرت، باطری شارژر های OBTL 10,20,50 و اینورتر OBRE ، انجام تست های الکتریکال ژنراتور و  شناسایی و ترمیم نقاط معیوب سیم پیچ واحدهای یک و دو انجام شد.

به گزارش سدپرس، هدف از عملیات فوق علاوه بر انجام بازرسی ها و برطرف کردن نواقص و اقدامات پیشگیرانه برای بالا بردن ضریب اطمینان تولید، واحدهای نیروگاهی برای آمادگی تولید در پیک شبکه مصرف برق در تابستان سال آینده بسیار حائز اهمیت است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=3927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x