تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
9
مدیرعامل سد و نیروگاه دز ;

تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و نوسازی خط تولید از اولویت ویژه‌ای برخوردار است

  • کد خبر : 843
  • 10 خرداد 1399 - 8:17
تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و نوسازی خط تولید از اولویت ویژه‌ای برخوردار است
مدیرعامل شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز از تعمیرات پیشگیرانه و بازرسی‌های فنی ترانسفورماتورهای قدرت نیروگاه دز خبر داد.

ترانسفورماتورهای قدرت نیروگاه دز بازرسی فنی شد

سعید رئوفی‌ نسب اظهار داشت: طی دوماهه اول سال جاری شش دستگاه ترانسفورماتورهای قدرت نیروگاه دز، با همکاری شرکت تعمیرات برق آبی خوزستان و شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، تحت تعمیرات قرار گرفته و با تخلیه و فیلتراسیون روغن عایقی آنها، بازرسی های چشمی و آچار‌کشی قطعات داخل ترانسفورماتورها و ترمیم جزیی عایقی آن‌ها و آزمایش‌های گازگروماتوگرافی و نیز عمر سنجی کاغذ عایقی آن‌ها، پس از ۱۰ روز تعمیر و بازرسی در سرویس قرار گرفته و با شبکه پارالل شدند. 

وی با بیان اینکه این نوع تعمیرات از لحاظ کمی و کیفی در طول تاریخ سد دز بی‌سابقه بوده است، افزود: عمر متوسط ترانسفورماتورهای نیروگاه سد دز بالای ۵۰ سال بوده و بخاطر اطمینان از سلامت این ‌ترانسها و برای آمادگی نیروگاه در پیک تابستان سال جاری، این ‌تعمیرات فشرده با هماهنگی ستاد سازمان آب و برق خوزستان انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز عنوان کرد: در دو سال اخیر و در مدیریت جدید سازمان آب و برق خوزستان شاهد تغییر رویکرد و تغییر اولویت‌بندی کارها و توجه ویژه به مسائل و مشکلات فنی ‌نیروگاه‌ها هستیم و علیرغم همه تنگناهای مالی و اقتصادی، تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و بهسازی و نوسازی خط تولید نیروگاهها از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و لذا به همین علت شاهد افزایش بی‌‎سابقه در فعالیتهای نیروگاهی هستیم. 

وی خاط نشان شد: خوشبختانه در سال جهش تولید، شاهد فعالیتهای کم ‌سابقه‌ای برای راه‌اندازی ظرفیت‌های تولید نیروگاهی هستیم و امیدواریم در پیک تابستان سال جاری نیز همانند سال گذشته، نیروگاه‌های برق آبی خوزستان باعث سرفرازی مدیریت سازمان آب و برق خوزستان شود.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x