تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1
به مناسبت دهه فجر؛

۴۰ پروژه آبرسانی در خوزستان آماده بهره‌برداری است

  • کد خبر : 11334
  • 15 بهمن 1402 - 11:17
۴۰ پروژه آبرسانی در خوزستان آماده بهره‌برداری است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از افتتاح و بهره‌برداری ۴۰ پروژه آبرسانی شهری و روستایی در این استان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش سد پرس ،صابر علیدادی روز شنبه با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ هزار و ۴۵۰ نفر از افتتاح این طرح‌ها منتفع می‌شوند افزود: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع پنج هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان سرمایه گذاری شده است.

 

وی افزود: بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم و پایدار یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که از ابتدای دولت سیزدهم به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ۱۲ پروژه شهری در هفت شهر و ۲۸ پروژه روستایی در ۹۱ روستای خوزستان همزمان با چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

 

علیدادی گفت: با اقدامات انجام شده ۷۶ هزار و ۹۰۰ نفر در شهرهای آغاجاری، اهواز، الوان، اندیمشک، چم گلک، حسینیه و شوشتر از نعمت آب آشامیدنی پایدار منتفع می شوند.

 

وی ادامه داد: همچنین با احداث، توسعه ، بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ارتقا و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ ۵۳ هزار و ۵۵۰ نفر در ۹۱ روستا شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، کرخه و هندیجان از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۷۹ کیلومتر توسعه و بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث و بازسازی تاسیسات آبرسانی و ایستگاه‌های پمپاژ به تعداد ۹ یگان، احداث و تجهیز ۹ باب چاه آب شرب و احداث و تکمیل سه باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت کلی چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب اجرایی شده است.

 

بر اساس این گزارش همزمان با هفته دولت در شهریورماه سال جاری، ۲۸ پروژه آبرسانی در ۱۴ شهرستان و ۳۲ پروژه در ۱۶۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

تاکنون آبرسانی به بیش از ۲ هزار روستای استان خوزستان انجام شده است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=11334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x