تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
7

کسب گواهی مدیریت سبز سازمان آب و برق خوزستان با رویکرد مدیریت پسماند

  • کد خبر : 5472
  • 26 دی 1401 - 19:23
کسب گواهی مدیریت سبز سازمان آب و برق خوزستان با رویکرد مدیریت پسماند
رئیس کارگروه مدیریت سبز سازمان آب و برق خوزستان از کسب گواهی مدیریت سبز این سازمان با رویکرد مدیریت پسماند برای اولین بار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، سیامک عنصری با اعلام این خبر گفت: کسب این گواهی در راستای اجرای قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بوده است و حسب دستور مدیرعامل سازمان پس از پیگیری های فراوان کارگروه مدیریت سبز سازمان و همکاری معاونت محترم منابع انسانی، مالی و پشتیبانی (مدیریت خدمات عمومی) حاصل شده است.

وی افزود: مبحث مدیریت پسماند یکی از مهمترین برنامه های تکلیفی استقرار نظام مدیریت سبز در سازمان ها است که شامل مباحثی همچون تفکیک زباله از مبدا، جمع آوری و انبارش جداگانه و تحویل تفکیک شده پسماندهای عادی و باغبانی به شهرداری است.

رئیس کارگروه مدیریت سبز سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در این خصوص پس از تامین امکانات و تجهیزات، انجام فرآیندهای اجرایی، تکمیل فرم های خوداظهاری، ثبت اطلاعات در سامانه سازمان حفاظت محیط زیست، بازرسی های متعدد کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند، سازمان آب و برق خوزستان برای اولین بار موفق به کسب این گواهینامه شده است.

سیامک عنصری عنوان کرد: فرهنگ سازی، پیش نیاز و تضمین کننده برنامه های مدیریت پسماند است که باید مورد توجه قرار گیرد تا زمانی که فرهنگ صحیح تولید و نحوه انباشت و جمع کردن زباله در بین پرسنل نهادینه نشود، مدیریت پسماند آن طور که باید و شاید با موفقیت همراه نخواهد بود.

وی ضمن تشکر از تمامی همکاران مدیریت خدمات عمومی و اعضای کارگروه مدیریت سبز سازمان، از پرسنل سازمان درخواست کرد ضمن مشارکت در کاهش سرانه تولید پسماند، در طرح تفکیک پسماند در مبدأ نهایت همکاری را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=5472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x