تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه خانه شیروان در استان خراسان شمالی

  • کد خبر : 9858
  • 22 شهریور 1402 - 10:17
پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه خانه شیروان در استان خراسان شمالی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شیروان به روش BOT توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در دست اجراست و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ابنیه در این پروژه ۱۰۰ درصد و پیشرفت فیزیکی در بخش الکتریکال و نصب تجهیزات نود و پنج درصد است .

به گزارش پایگاه خبری سد ها و نیروگاه های ایران (سد پرس )، «رضا نعیمی» اظهار داشت: شروع عملیات ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان از تیرماه سال ۹۵ آغاز شده است و به مدت ۲۵ سال بهره‌برداری از آن به عهده سرمایه گذار خواهد بود.

وی ظرفیت کل تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان را ۲۴ هزار مترمکعب عنوان کرد و با اشاره به اینکه این پروژه شامل دو مرحله اجرایی است که مرحله اول با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز در حال اجرا است، افزود: افق طرح این پروژه در سال ۱۴۱۵ برای جمعیتی بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۷۰۳ نفر طراحی شده و براین اساس میزان فاضلاب ورودی در ۴ سال اول بهره‌برداری به میزان ۶ هزار متر‌مکعب در شبانه روز و در سال‌های بعد این میزان به ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.

وی نوع فرایند تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه را به صورت لجن فعال با هوادهی گسترده عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب، حفظ محیط زیست، ارتقاء بهداشت عمومی، حفاظت از آب‌های زیر‌زمینی و استفاده از پساب آن در بخش‌های صنعت و کشاورزی است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=9858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x