تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

پایان عملیات اورهال ، تست و شست‌وشوی تجهیزات پست فشار قوی نیروگاه مارون

  • کد خبر : 5577
  • 02 بهمن 1401 - 15:35
پایان عملیات اورهال ، تست و شست‌وشوی تجهیزات پست فشار قوی نیروگاه مارون
مدیر پست های بلافصل در شرکت نصب ، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان از اتمام اورهال سالیانه، عملیات شست‌وشوی مقره ها و تجهیزات کلیدخانه ۱۳۲ کیلو ولت نیروگاه مارون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، غلامرضا قصابیان در این خصوص گفت: بنا به درخواست واحد نظارت شرکت تولید و بهره برداری نیروگاه مارون، عملیات شست‌وشوی تجهیزات و مقره های پست ۱۳۲ کیلو ولت این نیروگاه، توسط پرسنل شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خوزستان به صورت مرحله ای انجام شد.

وی افزود: اورهال سالیانه شامل آچارکشی و تست های روتین بر روی تجهیزات و رله ها در پست نیروگاه مارون به نحو مطلوبی در حال انجام است.

قصابیان ادامه داد: عملیات فوق ، بهبود وضعیت پایداری انتقال انرژی در پست های مذکور و ارتقای آمادگی تولید نیروگاه را به همراه داشته و نقش بسیار مهمی در قابلیت اطمینان و بهبود وضعیت شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

وی گفت: هرگونه آلودگی و غبار روی مقره ها و تجهیزات فشارقوی باعث کم شدن قدرت عایقی آنها و منجر به اتصال کوتاه بر روی آن تجهیزات می شود که در نتیجه باعث خاموشی و از بین رفتن بخشی از توان انتقالی شبکه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=5577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x