تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
3
با اتمام تعمیرات دوره‌ای؛

واحد شماره ۲ نیروگاه حرارتی بیستون به مدار تولید بازگشت

  • کد خبر : 7406
  • 13 اردیبهشت 1402 - 12:15
واحد شماره ۲ نیروگاه حرارتی بیستون به مدار تولید بازگشت
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون از وارد مدار شدن واحد شماره 2 این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، مسعود میرزاعسگری با اعلام این خبر عنوان کرد: پس از انجام تعمیرات دوره‌ای مطابق با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت، واحد دو در این نیروگاه باظرفیت ۳۲۰ مگاوات، راه‌اندازی و به‌مدار تولید بازگشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون افزود: در مدت‌زمان تعمیرات دوره‌ای واحد دو، کارهایی از جمله تعویض پکینگ‌های ۴ سل برج خنک‌کن و تمیزکاری و سرویس مسیرهای آب‌خنک‌کاری و قطعات برج خنک‌کن، تعویض بسکت‌های میانی و گرم ژونگستروم شماره ۲ و سیل‌های شعاعی هر دو ژونگستروم، تعویض بالغ بر ۲۵ عدد والو مسیرهای مختلف بویلر و سیکل حرارتی، ترمیم و بازسازی کنترل‌والو آب خام ورودی نیروگاه و تعداد ۱۲ عدد کنترل‌والو بویلر و سیکل حرارتی، تعمیرات اساسی کامل ۳ عدد سوت بلاور کشویی بویلر، تمیزکاری با دستگاه واترجت مبدل‌های سیکل حرارتی، تعمیر و رفع نشتی هیتر فشار ضعیف شماره ۳، تعویض لوله‌های آسیب‌دیده سوپرهیت و تعداد ۵ عدد لوله ری‌هیت بر اساس تست ضخامت‌سنجی و انجام سرویس‌های تعریف شده در برنامه تعمیراتی گروه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق انجام شد.

وی ادامه داد: بزودی تعمیرات اساسی واحد یک را نیز به‌اتمام رسیده و نیروگاه با آمادگی کامل برای پیک تابستان آماده خواهد شد.

به گزارش سدپرس، نیروگاه حرارتی بیستون با ظرفیت تولیدی ۶۴۰ مگاوات در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان واقع است و نقش بسزائی در پایداری شبکه سراسری برق، در غرب کشور به‌عهده دارد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=7406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x