تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0

واحدهای ۴ و ۵ نیروگاه چمشیر به شبکه سراسری برق متصل شد

  • کد خبر : 13985
  • 31 مرداد 1403 - 12:34
واحدهای ۴ و ۵ نیروگاه چمشیر به شبکه سراسری برق متصل شد
اتصال به شبکه و بهره برداری واحدهای 4 و 5 نیروگاه چم شیر با موفقیت انجام شد.

سد پرس،سلطانخواه مدیر مهندسی طرح اظهار داشت: واحدهای ۴ و ۵ نیروگاه چمشیر پس از انجام موفقیت آمیز تست‌های راه‌اندازی شامل (تست‌های سیستم گاورنر، تست‌های سیستم تحریک، تست­های سیستم کنترل، تست و تنظیم سیستم حفاظت، آبگیری آبراهه و توربین، چرخش اولیه واحد، بررسی پایداری دما و ویبره واحد در تست heat run، تست Over speed، تست‌های ولتاژی و جریانی ژنراتور، برقداری ترانس مشترک واحدهای ۴ و ۵ و ترانس واحد۲ ) به ترتیب در روزهای یکشنبه ۲۱ و ۲۸ مرداد ماه سال جاری از طریق پست ۲۳۰ کیلو ولت به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: نیروگاه چمشیر، با ظرفیت ۱۷۵ مگاوات شامل ۳ واحد ۵۵ مگاواتی با توربین فرانسیس عمودی با دبی طراحی ۴۸ متر مکعب بر ثانیه و ۲ واحد ۵ مگاواتی با توربین فرانسیس افقی (زیست محیطی) با دبی طراحی ۵ متر مکعب بر ثانیه و توانایی تولید انرژی سالیانه ۴۸۲ گیگاوات ساعت را دارد.

در حال حاضر حجم مخزن سد ۷۵۴ میلیون متر مکعب و دبی ورودی به مخزن سد ۵ متر مکعب برثانیه و دبی خروجی نیز به میزان ۱۰ متر مکعب بر ثانیه در حال رها‌سازی است.

سد و نیروگاه چمشیر، بر روی رودخانه زهره در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=13985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x