تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
5

نیروگاه شازند سهم قابل توجهی در آلودگی هوای شهر اراک ندارد

  • کد خبر : 4471
  • 13 آذر 1401 - 12:56
نیروگاه شازند سهم قابل توجهی در آلودگی هوای شهر اراک ندارد
مسئول محیط زیست شرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه شازند سهم عمده‌ای در آلودگی هوای شهر اراک ندارد و این موضوع بر اساس داده‌ها قابل تایید است.

به گزارش سدپرس، ساناز جعفرزاده درباره حاشیه‌های مطرح شده در مورد مازوت سوزی در نیروگاه شازند و آلودگی ناشی از آن بیان کرد: وقتی اینطور مسائل در شورای تامین و استانداری مطرح می‌شود، کسی صحت آن را مورد پرسش قرار نمی‌دهد.

وی افزود: سوالی که باید پرسیده شود، این است که خروجی دودکش این نیروگاه‌ها روی شهر اراک می‌نشیند یا خیر و چه سهمی در آلودگی هوای این شهر دارد؟

به گفته او، ما دقیقا بر اساس روش‌های مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست، خیزش و انتشار دود نیروگاه شازند را مدل کردیم و این نیروگاه هیچ سهم عمده و قابل توجهی در آلودگی هوای کلان شهر اراک ندارد.

جعفرزاده ادامه داد: در ۶ ماه اول سال نیروگاه شازند ۱۰۰ درصد گازسوز بود. در رابطه با تعداد روز‌های ناسالم اراک در امسال و سال گذشته باید بگوییم که تعداد روز‌های ناسالم بیشتر شده است، در صورتی که نیروگاه شازند تماما گاز سوز بوده پس فاکتور تاثیر و آلودگی این شهر چیز دیگری است و عمده آلودگی مربوط به صنایع دیگر است.

او در خصوص نوع سوخت مصرفی در نیروگاه شازند گفت: تشخیص و تعیین این موضوع بر عهده وزارت نیرو نیست، وزارت نفت و شرکت ملی گاز و پخش فراورده‌های نفتی بر اساس ترازی که مصرف خانگی گاز برای آن‌ها محدودیت ایجاد می‌کند، مابقی گاز را به صنایع و نیروگاه‌ها تحویل می‌دهند. اگر سهم خانگی بالا برود ناگزیر هستند از مازوت استفاده کنند که تبعات خاموشی برق ایجاد نشود.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=4471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x