تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
4
با همکاری ساتبا

نخستین شهرک تخصصی خورشیدی ایران با مساحت ۱۰۰ هکتار در بویین زهرا به بهره برداری می‌رسد

  • کد خبر : 11042
  • 17 دی 1402 - 10:41
نخستین شهرک تخصصی خورشیدی ایران با مساحت ۱۰۰ هکتار در بویین زهرا به بهره برداری می‌رسد
نخستین شهرک تخصصی خورشیدی ایران با مساحت 100 هکتار با ظرفیت حدود 15 مگاوات در منطقه ای به نام شال در بویین زهرای استان قزوین با همکاری ساتبا، سازمان شرکت شهرک های صنعتی ایران، استانداری و شرکت برق منطقه‌ای قزوین در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سد پرس،ثبت نام متقاضیان در نخستین شهرک تخصصی خورشیدی ایران با مراجعه به درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، در بخش احداث نیروگاه تجدیدپذیر آغاز شد.

برای تسهیل در ساخت شهرک های خورشیدی، تفاهم نامه‌ای با معاون صمت مبادله شد تا بر اساس آن سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی برای معرفی ساختگاه‌های با بستر آماده و دارای زیرساخت و ترجیحا در کنار شهرک‌های صنعتی، همکاری لازم را داشته باشند. در همین راستا اولین تفاهم‌نامه با سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی در بهمن ۱۴۰۱ برای راه اندازی نخستین شهرک خورشیدی در قزوین به صورت چهارجانبه با استاندار، سازمان شهرک‌های صنعتی، برق منطقه‌ای و ساتبا مبادله شد.

در فاز اول از زمین ۱۰۰ هکتاری که برای ایجاد‌ زیرساخت، معرفی و برای ایجاد شهرک خورشیدی برنامه‌ریزی شده، مقرر شد با توجه به وجود پست برق و امکان اتصال به شبکه، نیروگاه خورشیدی با ظرفیت حدود ۱۵ مگاوات در بسترهای ۱۰۰، ۲۰۰ ، ۵۰۰ کیلووات، یک و دو و سه مگاوات جانمایی شود.

با توجه به جانمایی صورت گرفته و فراهم شدن زیرساخت‌های اتصال به شبکه برق، با هماهنگی استانداری قزوین، سازمان شهرک های صنعتی و ساتبا، فراخوان برای واگذاری ساختگاه ها در نخستین شهرک خورشیدی مصوب منتشر شد.

ساخت نیروگاه در شهرک‌های خورشیدی با ساختگاه آماده شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مزیت‌هایی است که سبب استقبال متقاضیان سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها می‌شود. خرید در قالب مدل‌های متنوع ساتبا از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های خورشید

ی است.

 

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=11042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x