تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
6

مونتاژ و نصب توربین واحد۲ بخار نیروگاه بندرعباس

  • کد خبر : 1931
  • 23 بهمن 1400 - 14:44
مونتاژ و نصب توربین واحد۲ بخار نیروگاه بندرعباس
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از مونتاژ و نصب توربین واحد 2 بخار این نیروگاه در راستای تعمیرات نیمه سنگین این واحد خبر داد.

سدپرس : “حسین سلیمی” عنوان کرد: این واحد طبق برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی تحت عملیات نیمه‌سنگین قرار گرفت و در طول تعمیرات، فعالیت‌های مختلفی از قبیل بررسی و رفع اشکال از توربین، رفع اشکالات سیستم بی‌ام‌اس و انجام فعالیت‌های روتین انجام شد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به لرزش زیاد یاتاقان‌ها در زمان در مدار بودن واحد افزود: پس از تست‌های گوناگون و حصول نتیجه تصمیم بر آن شد که روی توربین Hp_Ip دمونتاژ کامل صورت گرفته و چرخ کورتیس جهت رفع عیب به شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ارسال شود.
سلیمی خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌های دمونتاژ واحد با برنامه‌ریزی دقیق انجام و پس از اتمام عملیات مذکور، روتورهای فشار بالا و فشار پایین جهت انجام تعمیرات تکمیلی به کارگاه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ارسال و فعالیت‌های آماده‌سازی قطعات جهت شروع روند مونتاژ، شامل سندبلاست قطعات و‌ پوسته‌ها و همچنین تمیزکاری قطعات نیز با دقت و سرعت بالا انجام شد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس یادآور شد: با انجام تست‌های ایمن از وضعیت قطعات تعمیری و همچنین با ورود روتور توربین فشار ضعیف، روند مونتاژ سرعت بیشتری یافت و همزمان فعالیت‌های مونتاژ بخش ژنراتور نیز آغاز شد.
سلیمی در پایان افزود: حدود ۷۰ درصد قطعات به کار رفته جهت تعمیرات واحد۲ از ساخت‌داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده و توربین فشار ضعیف این واحد ۳۲۰ مگاواتی با کمک پیمانکاران داخلی به طور کامل بازسازی شده است.
لازم به ذکر است، تعمیرات واحد ۳۲۰ مگاواتی ۲ بخار نیروگاه بندرعباس در یک بازه زمانی سه‌‌ماهه و برای افزایش ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی الکتریکی و آمادگی برای پیک تابستان ۱۴۰۱ خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=1931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x