تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

مانور زلزله در سد مخزنی جره برگزار شد

  • کد خبر : 4610
  • 21 آذر 1401 - 13:32
مانور زلزله در سد مخزنی جره برگزار شد
مدیر بهره برداری سد مخزنی جره رامهرمز از برگزاری مانور زلزله در محل ساختمان های اداری و تاج سد خبر داد.

به گزارش سدپرس، مهدی مختاری با اعلام این خبر بیان کرد: به مناسبت روز ملی زلزله و حساسیت سدها در زمان بروز حوادث طبیعی، اقدام به برگزاری مانور زلزله در سد جره شد.

وی افزود: خسارت ناشی از زلزله در سدها می تواند بسیار خطر آفرین باشد و از این رو آمادگی نیروها در سدها بسیار حائز اهمیت است.

مدیر بهره برداری سد مخزنی جره تصریح کرد: مانورهای زلزله با هدف آشکار شدن میزان آمادگی و نقاط ضعف نیروی انسانی و آمادگی آنها از جمله نیروهای خدمت رسان در مواجهه با بروز این دست حوادث است.

مختاری عنوان کرد: در این مانور ابتدا کارکنان مستقر در سایت های اعلام هشدار در لحظه متوجه شدن زلزله در مکان امن پناه گرفته و سپس در اولین فرصت آژیر خطر را بصدا در می آورند.

وی ادامه داد: پس از تثبیت مرحله  صدای آژیر گروه تاسیسات با هدف جلوگیری از افزایش خطرات، آب ، برق و گاز را قطع کرده و گروه پشتیبانی و امداد با جمع آوری لوازم سقوط کرده، مسیر خدمت رسانی به نیروی انسانی و مصدومان حادثه را فراهم می کنند و در ادامه با انتقال مصدومان به مکانی امن و دور از ساختمان ها و تاسیسات، ضمن سرشماری برای برآورد افراد گرفتار در ساختمان، شرایط جسمانی کارکنان مصدوم با دقت بررسی می شود.

وی یادآور شد: سلامت کارکنان در بروز حوادثی از این قبیل بسیار مهم است زیرا آنان باید پس از زمان وقوع زلزله و مرحله تثبیت شرایط به بررسی شرایط سازه ای و تجهیزاتی سد بپردازند.

به گزارش سدپرس، برگزاری این مانورها در طول سال باعث پایین آمدن خطا و افزایش آمادگی کارکنان خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=4610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x