تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0
برای اولین بار در کشور؛

قطعات اصلی والوهای توربین‌های ۳۲۰ مگاواتی بخاری ساخت داخل شد/ صرفه‌جویی ۳۰۰ هزار دلاری برای کشور

  • کد خبر : 13951
  • 28 مرداد 1403 - 12:35
قطعات اصلی والوهای توربین‌های ۳۲۰ مگاواتی بخاری ساخت داخل شد/ صرفه‌جویی ۳۰۰ هزار دلاری برای کشور
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان از ساخت و تولید قطعات اصلی والوهای توربین‌های 320 مگاواتی بخاری برای نخستین بار در کشور خبر داد.

سد پرس ،علیرضا شیخی افزود: این پروژه براساس طراحی و مهندسی معکوس ساخت بار اول قطعات حساس نیروگاهی در کشور و به منظور نصب در نیروگاه اصفهان انجام شد.

وی ادامه داد: ارزش ارزی این قطعات حدود ۵۰۰ هزار دلار است که با حدود ۲۰۰ هزار دلار تولید داخل شده‌اند و ساخت داخل آن‌ها بالغ بر ۳۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: این برنامه تولید شامل مراحل متعددی از قبیل: تهیه نقشه‌های مهندسی ساخت و ایجاد تکنولوژی تولید، ریخته‌گری فولاد فورج در شرکت فولاد آلیاژی اصفهان برای اولین بار، انجام تست‌های آزمایشگاهی فولاد به ویژه تست خزش گرم در دمای ۶۰۰ درجه برای نخستین بار، انجام تست‌های غیرمخرب فولاد و عملیات حرارتی با کوره‌های تخت خلا بوده است.

شیخی اضافه کرد: تراشکاری با دستگاه‌های CNC دقیق و رعایت کلیه تلرانس‌های نصب و بهره‌برداری، پوشش‌دهی و سخت کاری سطحی قطعات (نیتراسیون پلاسمایی) در شرکت‌های دانش‌بنیان، سنگ‌زنی و پولیش‌کاری قطعات و بسته‌بندی آن‌ها و انجام تست‌های عملکردی قطعات(نصب یک ست از قطعات ساخته شده در واحد پنج نیروگاه اصفهان و بهره‌برداری گرم و انجام آزمایشات متعدد بر روی آن‌ها) از دیگر اقدامات صورت گرفته در جریان تولید این قطعات بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: کیفیت قطعات تولید شده در کشور از نظر فولاد تولید شده و فرایندهای ساخت به مراتب بالاتر از کیفیت قطعات مشابه خارجی بوده است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=13951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x