تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0

فداکاری در گرمای سوزان خوزستان؛سیمبان‌هایی که از جان مایه می‌گذارند

  • کد خبر : 13960
  • 29 مرداد 1403 - 13:31
فداکاری در گرمای سوزان خوزستان؛سیمبان‌هایی که از جان مایه می‌گذارند
در ارتفاع که باشی چیزهایی را لمس خواهی کرد که دیگران از تجربه اش عاجزند؛ در گرمای شدید، لحظه‌ای غفلت موجب می‌شود بلغزی و دستت به چیزی بند نشود، ریسک کاریش بالاتر، اما خدایت نزدیکتر؛ با تمام وجود مرگ را حس میکنی و اولین اشتباه برابر است با آخرین اشتباه...

سد پرس،هر روز مردانی از جنس نور وجود دارند که برای محافظت از روشنایی زندگی و راحتی زندگی مدرن ما خود را به خطر می اندازند. آنها خود را در چندین متر بالاتر از زمین به مهارهای نامطمئن آویزان می کنند.

 

در گرمای بالای ۴۹ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد خوزستان، نیروهای شرکت توزیع برق خوزستان، به ویژه سیمبان‌های خستگی‌ناپذیر، هر روز با چالش‌های بزرگی روبرو هستند. این قهرمانان بی‌ادعا، با از خودگذشتگی و تعهدی بی‌نظیر، به روی پایه‌های برق می‌روند تا اطمینان حاصل کنند که روشنایی و امید از خانه‌های مردم خارج نشود.

 

تصور کنید در چنین شرایطی، با دمایی که حتی نفس کشیدن را دشوار می‌کند و رطوبتی که هر لحظه احساس خفگی به همراه دارد، این افراد با شجاعت و استقامت به کار خود ادامه می‌دهند. آنها نه تنها با خطرات فیزیکی مواجه هستند، بلکه باید با خستگی و فشار روانی نیز دست و پنجه نرم کنند.

 

این سیمبان‌ها، با وجود تمام سختی‌ها، هر روز به کار خود ادامه می‌دهند تا مردم خوزستان از نعمت برق بهره‌مند باشند. آنها با از خودگذشتگی و تعهدی که کمتر در دیگر حرفه‌ها دیده می‌شود، به جامعه خدمت می‌کنند و نشان می‌دهند که عشق به کار و خدمت به مردم، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.

 

ما به خوبی می‌دانیم که همه عزیزان در تمام صنایع و وزارتخانه‌ها در حال تلاش هستند و ما به این مسئله واقفیم. اما جنس تلاش این نیروهای سیمبان به دلیل مظلومیت و نادیده گرفته شدنشان، متفاوت است. بسیاری از مردم شاید بخاطر کمتر دیده شدنشان حتی تصویری از آنها در ذهن نداشته باشند، اما بهتر است که از آنها تشکر و قدردانی کنیم. واقعیت این است که حقوقی که این افراد دریافت می‌کنند، حتی برای نیم ساعت یا یک ساعت رفتن روی تیر برق هم کافی نیست.

 

و اینجاست که متوجه میشویم که گاهی اوقات بحث حقوق مطرح نیست، بلکه این ارادت و شوق و اشتیاقی است که برای خدمت به مردم وجود دارد. این ویژگی در اکثر مواقع در این نیروهای زحمت‌کش و کسانی که از جان خود مایه می‌گذارند، به وضوح دیده می‌شود.

 

مردم نیز می‌توانند با رعایت الگوهای مصرف و فرهنگ‌سازی در این زمینه، به این قهرمانان گمنام کمک کنند. با مصرف بهینه برق و کاهش فشار بر شبکه، می‌توانیم از تلاش‌های این نیروهای خستگی‌ناپذیر قدردانی کنیم و به حفظ منابع انرژی کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=13960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x