تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

عملیات موفقیت آمیز بازرسی از شفت آبرسان شماره ۴ نیروگاه کارون ۳

  • کد خبر : 6297
  • 10 اسفند 1401 - 16:04
عملیات موفقیت آمیز بازرسی از شفت آبرسان شماره ۴ نیروگاه کارون ۳
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون۳ از عملیات موفقیت آمیز بازرسی شفت آبرسان شماره ۴ این نیروگاه با کمک تیم اجرایی صخره نوردی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، سید حمید صالحی با اعلام این خبر بیان کرد: تیم اجرایی صخره نوردی با ایجاد و تجهیز کارگاه لازم در محل گالری دریچه‌ها از شفت دریچه شماره  ۴ بازدید و از سطح مجرای آب‌بر و شفت نیرو نیز تصویر برداری انجام دادند.

وی گفت: از سال ۱۳۹۳ در پروژه‌های پیش‌بینی شده معاونت پایداری، بازرسی و تعمیرات مجاری آب‌بر نیروگاه به‌عنوان یکی از پروژه‌های حیاتی و مهم شرکت در نظر گرفته شده و از آن زمان در برنامه‌ی تعمیرات اورهال سالیانه، بخش‌های قابل دسترس این مجاری، تحت بازرسی قرار گرفته و در موارد لازم نیز ترمیمات مورد نیاز انجام شده است.

سروش احمدی، معاون پایداری سازه سد و نیروگاه کارون ۳ در خصوص این عملیات افزود: با توجه به شرایط دسترسی و برنامه‌ی زمانبندی اورهال سالانه و مدت زمان ممکن برای خروج واحدهای نیروگاه در هر برنامه، تا سال ۱۳۹۵ فقط قسمت میانی این مجاری مورد بازرسی و ترمیم قرار گرفته است .

وی تصریح کرد: عملیات بازرسی از شفت آب‌‌رسان شماره۴ با ارتفاع ۱۲۰ متر، پس از ۱۵ سال بعد از آبگیری سد، برای اولین بار انجام شده و از سال های ۹۶ تا کنون هم شفت های آب‌رسان شماره های یک ، دو و سه مورد بازدید قرار گرفته است.

به گزارش سدپرس، برنامه‌ بلند مدت بازرسی از کل مسیرهای مجاری آب‌بر نیروگاه زیرزمینی دو هزار مگاواتی کارون ۳ با ۸ واحد توربین و ژنراتور ، در دستورکار معاونت پایداری شرکت مدیریت تولید و بهره برداری کارون۳ و سازمان آب و برق خوزستان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=6297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x