تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

عملیات لایروبی کانال ها و زهکش های زیر پوشش شبکه های آبیاری مارون

  • کد خبر : 10309
  • 08 آبان 1402 - 12:43
عملیات لایروبی کانال ها و زهکش های زیر پوشش شبکه های آبیاری مارون
مدیر عامل شرکت تولید و بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون از انجام عملیات لایروبی کانال ها و زهکش های اصلی و فرعی، سیفون ها و دیگر سازه های آبی شبکه های آبیاری شمال و جنوب بهبهان، جایزان، فجر و بنه باشت، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سد ها و نیروگاه های ایران (سد پرس)،الماس سنایی مطلق با اعلام این خبر اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل پاییز و قبل از شروع بارش های زمستانه، به منظور بهبود شرایط آبرسانی به اراضی کشاورزی منطقه بهبهان، جایزان و فجر، عملیات تعمیر، بازسازی و لایروبی کانال ها و مسیل ها انجام می شود.

 

وی با اشاره به ۱۹۳ هزار مترمکعب حجم عملیات لایروبی انجام شده از اول سال جاری، افزود: لایروبی کانال­ های اصلی و زهکش های شبکه شمال با حجم ۵۱ هزار مترمکعب، جنوب بهبهان با حجم ۱۱۵ هزار مترمکعب، لایروبی کانال اصلی و زهکش های شبکه جایزان و فجر با حجم ۲۷هزار مترمکعب با دستگاه های بیل مکانیکی و بیل زنجیری بوم بلند انجام شد.

 

مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون، عملیات لایروبی کانال ها و زهکش ها را به دلیل هدایت روان آب های سطحی، افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان می‌شود را یکی از مهمترین اهداف و فعالیت های این شرکت عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=10309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x