تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
0
در شورای اقتصاد

طرح نوسازی نیروگاه مشهد تصویب شد / واحدهای راندمان بالا جایگزین نیروگاه قدیمی می‌شود

  • کد خبر : 14455
  • 01 مهر 1403 - 22:30
طرح نوسازی نیروگاه مشهد تصویب شد / واحدهای راندمان بالا جایگزین نیروگاه قدیمی می‌شود
مدیرعامل شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس گفت: در جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور طرح "جایگزینی واحدهای فرسوده نیروگاه مشهد با یک بلوک سیکل‌ترکیبی" بررسی و تصویب شد.

سد پرس، عباس دلیمی اصل افزود: در جلسه شورای اقتصاد طرح جایگزینی واحدهای فرسوده نیروگاه مشهد با یک بلوک سیکل‌ترکیبی راندمان بالا به ظرفیت ۳۳۰ مگاوات با هدف افزایش راندمان نیروگاه به ۵۵ درصد، براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه فرسودگی واحدهای نیروگاه باعث افزایش چشمگیر هزینه‌های بهره‌برداری، تامین قطعات و تعمیرات در این مجموعه شده است، افزود: با توجه به فرسودگی و راندمان پائین واحدها، مصرف سوخت گاز و گازوئیل در نیروگاه بیشتر از واحدهای جدید حرارتی و سیکل‌ترکیبی است.

دلیمی‌ اصل با اشاره به احداث واحدهای جدید در نیروگاه مشهد، گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان به ۵۵ درصد، میزان مصرف آب نیز به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس تاکید کرد: این مهم علاوه بر تامین برق مطمئن و پایدار و حفظ امنیت تولید بر روی شبکه ۶۳ کیلو ولت شهر مشهد، در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اهمیت ویژه این نیروگاه برای شهرستان‌ مشهد، گفت: با ساخت‌ نیروگاه جدید مشهد واحدهای قدیمی این مجموعه به‌تدریج بازنشسته خواهند شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=14455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x