به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران(سدپرس)، سید حمید صالحی با اعلام این خبر اظهار کرد: با انجام تست های پایش وضعیت انجام شده و بر اساس نتایج ترموگرافی ترانس ها مشخص شد که دمای روغن و سیم پیچ ترانس واحد ۶ حدود ۱۰ تا ۱۵درجه اختلاف دما نسبت با سایر ترانس ها دارد.
صالحی تصریح کرد: این تجهیزات نقش مهمی در خنک کاری روغن ترانسفورماتورهای قدرت نیروگاه برعهده دارند که با توجه به تعداد زیاد آنها (حدود ۵۴ دستگاه) سرویس نگهداری و تعمیرات آنها علاوه بر حفظ پایداری شبکه، افزایش ضریب اطمینان نیروگاه و جلوگیری از توقف های ناخواسته و طولانی مدت منجر به صرفه جویی های اقتصادی قابل توجهی در هزینه های تعمیر و نگهداری برون سپاری خواهد شد.
گفتنی است، در گذشته انجام اینگونه فعالیت ها به صورت برون سپاری انجام می شد، که با توجه به هزینه بالا و زمانبر بودن فرایند عملیات تعمیر و به منظور صرفه جویی در هزینه ها و زمان، در حال حاضر انجام این فعالیت ها توسط نیروهای توانمند و مجرب بخش داخلی شرکت انجام می شود.