تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
2

ساخت و بازسازی چهار ‌قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

  • کد خبر : 8516
  • 26 خرداد 1402 - 12:29
ساخت و بازسازی چهار ‌قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی چهار قطعه تخصصی با استفاده از توان داخلی در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش رسانه تخصصی حوزه وزارت نیرو (سدپرس) : “داریوش محمودی” عنوان کرد: در راستای اجرای تعمیرات ‌اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۴ بخار و با استفاده از توانمندی و دانش متخصصان این نیروگاه، ساخت تجهیزاتی مانند دیفیوزرهای هوا، گاز و مازوت(۸۸ عدد)، اکسپنشن‌های کانال فن گردش دود(۲ عدد)، اکسپنشن‌های کانال دود به‌سمت دودکش(۲ عدد)، ۱۰۰ تن بسکت‌های سرد، میانی و گرم و لوازم داخلی و نازل‌های مشعل‌ها مربوط به لانگستروم‌های بویلر و سیل‌های آن، در قالب چهار پروژه و تماما با تجهیزات داخل میسر شد.

اکسپنشن‌ در نیروگاه وسیله‌ای است برای جبران کردن ارتعاش‌ها و افزایش طول کانال‌های بویلر که در متعادل کردن هوای سرد و گرم واحد نقش موثری دارد.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در تعمیرات اساسی و نیمه‌اساسی واحدها، تمایل شرکت‌های دیگر را در به‌کارگیری از مهندسان نیروگاه دوچندان کرده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل، بهترین گزینه برای تامین قطعات جهت تولید برق پایدار، حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی و ریالی است که با خودباوری متخصصان این نیروگاه، تاکنون محقق شده است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=8516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x