تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
1

ساخت نیروگاه‌های مدرن در کشور با توان مهندسان ایرانی/ نیروگاه کلاس اف سهند در آستانه اتصال به شبکه برق سراسری

  • کد خبر : 13716
  • 10 مرداد 1403 - 18:34
ساخت نیروگاه‌های مدرن در کشور با توان مهندسان ایرانی/ نیروگاه کلاس اف سهند در آستانه اتصال به شبکه برق سراسری
مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های جدید کشورمان با توان ایرانی و مطابق با فناوری روز دنیا در حال ساخت هستند، گفت: در همین راستا طی چند روز آینده نخستین واحد نیروگاه کلاس اف سهند به عنوان یکی از واحدهای راندمان بالای جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود.

سد پرس،اسماعیل نمازی در گفت‌وگوی زنده با رادیو ایران با اشاره به اینکه تولید برق یک کار پیچیده، دشوار و دارای فناوری پیشرفته‌ای است، افزود: به واسطه زیرساخت‌های ایجاد شده در صنعت برق بسیاری از نیروگاه‌های کشور به ویژه واحدهای در حال نصب ایرانی هستند و اگر چنین ظرفیتی در کشور وجود نداشت طبیعتا امروز با شرایط بسیار دشواری در صنعت برق روبه‌رو بودیم.

وی یادآور شد: در طی سه سال گذشته بالغ بر ۹ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است که دو هزار مگاوات از این رقم مربوط به ارتقای توان و رفع محدودیت تولید نیروگاه‌های موجود و مابقی آن مربوط به احداث واحدهای جدید نیروگاهی بوده است.

نمازی با بیان اینکه هشت هزار مگاوات نیروگاه جدید در دست احداث است، ادامه داد: نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین شهر اردبیل نیز به عنوان یکی از واحدهای جدید نیروگاهی با برخورداری از تکنولوژی و پیچیدگی‌ ساخت فراوان به زودی وارد مدار تولید خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=13716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x