تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0

رکورد مصرف برق کشور برای بار سوم در سال جاری شکسته شد

  • کد خبر : 13326
  • 17 تیر 1403 - 13:41
رکورد مصرف برق کشور برای بار سوم در سال جاری شکسته شد
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نصاب جدید تقاضای مصرف برق کشور روز گذشته برای بار سوم در سال جاری شکسته شد و به ٧٦هزارو ٧٦٧ مگاوات رسید.

به گزارش سد پرس ،مصطفی جبی مشهدی گفت: در حالی که براساس آمار‌های اعلامی سازمان هواشناسی روز شنبه با افزایش دمای هوا، گرمترین روز غیر تعطیل سال رقم خورد، نیاز مصرف برق نیز رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت.

 

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه نیاز مصرف برق در روز مشابه سال گذشته ٧١هزارو ۴٨۶ مگاوات ثبت شده بود، گفت این میزان روز گذشته با میزان ٧۶ هزار و ٧۶٧ مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته، افزایش ۵٢٠٠ مگاواتی را ثبت کرده که عدد بسیار بزرگی و معادل نیاز مصرف دو استان اصفهان و چارمحال و بختیاری است.

 

رجبی مشهدی با بیان اینکه براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، همزمانی افزایش دمای هوا در جنوب و شمال کشور باعث بالا رفتن شدید نیاز مصرف برق شده و کشور گرمترین روز‌های خود را سپری می‌کند، افزود: خوشبختانه با تلاش همه همکاران، شبکه برق کشور پایدار است.

 

سخنگوی صنعت برق در عین حال از تمامی هموطنان درخواست کرد با کاهش ١۵ درصدی مصرف برق ضمن کاهش مبلغ قبوض خود با پیوستن به پویش با انرژی از میلیون‌ها جایزه ارزنده نیز برخوردار شوند.

 

وی در پایان یادآور شد عموم مشترکان در این شرایط می‌توانند با انجام راهکار‌های ساده‌ای مانند تنظیم دمای کولر روی ٢۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ١٣ تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣ کمک شایانی به تامین برق پایدار کشور کنند.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=13326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x