تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
0
مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان خبر داد:

رفع ریشه ای فالت شمش های سیم پیچ واحد ۷نیروگاه مسجدسلیمان

  • کد خبر : 3812
  • 15 آبان 1401 - 13:38
رفع ریشه ای فالت شمش های سیم پیچ واحد ۷نیروگاه مسجدسلیمان
مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان از رفع ریشه ای فالت شمش های سیم پیچ واحد ۷ نیروگاه مسجدسلیمان خبر داد.

به گزارش سدپرس، فرهاد علیدوستی در خصوص جزئیات خبر بیان کرد: شمش های سیم پیچ واحد هفت نیروگاه که در منطقه همپوشانی دو لایه حفاظت کرنایی دچار فالت تخلیه بودند، پس از ریشه یابی فالت، رفع عیب اساسی شدند.

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان گفت: سیم پیچ ژنراتور، بخش اصلی یک ژنراتور است که هرگونه ضعف عایقی منجر به خروج اضطراری ژنراتور و تحمیل هزینه های هنگفتی خواهد شد .

وی بیان کرد: مطابق طرح اولیه در حفاظت کرنائی سیم پیچ ژنراتور واحد هفت از تکنیک  پوشش رنگ نیمه هادی استفاده شده بود که قابلیت تخلیه استرس های ولتاژی را در زمان کار ژنراتور نداشته است و تخلیه شدید در منطقه همپوشانی با پودر سفید رنگ همراه می شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان تصریح کرد: پس از بررسی های فنی، انجام مطالعات و ریشه یابی فالت، علت ناتوانی فالت و رفع استرس های  ولتاژی در شمش های سیم پیچ ناشی از نامناسب بودن اندازه مقاومت الکتریکی پوشش رنگ نیمه هادی تشخیص داده شد، به طوری که افزایش ضخامت رنگ نیز نتوانست به رفع این مشکل کمک کند و در هر اورهال سالیانه، عملیات پوشش رنگ نیه هادی احیاء می شد.

علیدوستی گفت: به این منظور در اورهال های سالیانه ۱۴۰۰ ، به جای پوشش رنگ از تکنیک نوار نیمه هادی استفاده شد که پس از گذشت یک سال از کارکرد ژنراتور، نتایج رضایت بخشی حاصل شده است و فالت به طور کامل برطرف شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=3812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x