تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو:

رشد مصرف برق در بخش صنایع نشانگر رشد تولید در کشور است

  • کد خبر : 10767
  • 18 آذر 1402 - 10:16
رشد مصرف برق در بخش صنایع نشانگر رشد تولید در کشور است
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت:رشد مصرف برق در بخش صنایع نشانگر رشد تولید در کشور است.

به گزارش سد پرس ، یزدان رضایی در دیدار با امام جمعه شهرستان محلات با اشاره به اینکه در ۶ماه اول سال به ویژه در تابستان میزان مصرف برق صنایع از خانگی بیشتر شد، اظهار کرد: مصرف برق در دو بخش مولد کشور صنعت و کشاورزی به ۵۱درصد رسید و این رقم در استان مرکزی ۸۱درصد بوده است‌.

وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری دمای هوای کشور ۲٫۵درجه گرمتر شد و علی‌رغم استمرار گرما با مشوق‌های پیش بینی شده وزارت نیرو برای مردم، یک درصدمصرف برق خانگی نسبت به سال ۱۴۰۰کمتر شد.

رضایی بابیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده،صرفه‌جویی انرژِی در دولت سیزدهم به ویژه در بخش روشنایی معابر نسبت به سال ۱۴۰۹به میزان ۸درصد کمتر شده است، افزود:طی ۸سال در دولت دوازدهم به ظرفیت تولید برق ۱۶هزار مگاوات افزوده شده که این رقم در ۲سال اخیر دولت سیزدهم ۹هزار مگاوات بوده و باعث امید آفرینی در مردم شده است.

وی گفت:مدیران جوان وزارت نیرو در استان مرکزی با تمام سختی‌ها، شبانه روزی پای کار هستند تا رفاه مردم فراهم شود.

حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات هم در این دیدار گفت:دولت سیزدهم به ویژه در وزارت نیرو اقدامات خوبی انجام داده است و همان طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند،ما می توانیم. واقعا کار شدنی است و آنچه ما واقعا به آن نیاز داریم کار جهادی و شبانه‌روزی است.

ربانی افزود: با اینکه این همه کار انجام شده است ولی باز هم جای کار هست تا کشور به پیشرفت‌های بهتری برسد.

وی گفت: دولت به رشد تولید توجه ویژه داشته است و در راستای شعار سال مهار تورم ، رشد تولید گام بر می دارد.

ربانی با توجه به سرانه بالای مصرف انرژی در کشور نسبت به سایر کشورها بر بر مدیریت مصرف آب و برق تاکید کرد.

وی همچنین به اطلاع رسانی کارهای دولت و کاشتن بذر امید در دل مردم تاکید کرد ،زیرا دشمن همیشه در صدد ایجاد نا‌امیدی در بین مردم است.

مدیران صنعت آب و برق با کار جهادی در توسعه کشور گام برمی دارند

یزدان رضایی همچنین در جلسه مدیران وزارت نیرو در استان مرکزی گفت: مدیران صنعت آب و برق با کار جهادی در توسعه کشور گام برمی دارند.

وی افزود: وزارت نیرو توفیقات خوبی را در جشنواره شهید رجایی بدست آورد، در زمینه مجوز برای سیاستگذاری اقتصادی اول شد و توانیر برای اولین بار و آب و فاضلاب کشور برای هجدهمین سال متوالی موفق شدند که گزارش حسابرسی مقبول را دریافت کنند که این‌ها ناشی از زحمات همکاران استانی وزارت نیرو است و همه تلاش ما این است اقدامات خوبی در دوره مدیریت وزیر نیرو و دولت جهادی اقتصادی سیزدهم انجام شود.

وی گفت: استان مرکزی در بحث سامانه حاکمیت شرکتی دارای جایگاه خوبی است. بخشنامه حاکمیت شرکتی ابلاغ شده که هر مصوبه هیات مدیره ابتدا باید در سامانه ثبت و پس از بررسی شرکت‌های مادر تاییدیه مصوبه و انطباق آن مصوبه ثبت شود در غیراین صورت نیاز به بررسی است.

رضایی گفت:۸۰شرکت توزیع و آب و فاضلاب با استانداردهای سخت‌گیرانه سازمان حسابرسی ،حسابرسی شدند که این امر باعث یکنواخت شدن حسابرسی شده است.

وی به تهاتر مطالبات معوق پایان سال ۱۴۰۱ بین شرکت های فی‌مابین وزارت نیرو تاکید کرد.

 

رضایی همچنین بر وصول مطالبات از شهرداری ها و صنایع ،اصلاح قیمت انشعاب آب و برق که در دست بررسی است و به صورت سالانه با افزایش ضریب قیمت اصلاح می شود ،تاکید کرد.

در این دیدار فرماندار شهرستان محلات و مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی نیز به ارائه گزارش پرداختند.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=10767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x