تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
2
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

رسانه‌ها برای کمک به بخش آب به میدان بیایند

  • کد خبر : 6429
  • 21 اسفند 1401 - 13:08
رسانه‌ها برای کمک به بخش آب به میدان بیایند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم مدیریت منابع موجود گفت: رسانه‌ها و مؤثرین برای کمک به بخش آب به میدان بیایند.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، محسن عسکری با اعلام این خبر اظهار داشت: استان سمنان به علت خشکسالی‌های پی‌در‌پی با کمبود منابع آبی مواجه است و از این رو باید همه برای حفظ منابع موجود آب زیرزمینی به میدان بیایند.

وی با اشاره به نقش مهم و مؤثر ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها و سایر مؤثران بر افکار عمومی گفت: این افراد از تریبون موجود و در دسترس خود می‌توانند در راستای مصرف بهینه آب و حفظ منابع موجود آب در سفره‌های زیرزمینی به کمک شرکت آب منطقه‌ای سمنان بیایند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای سمنان تلاش کرده تا از طریق ارتباط مطلوب و مؤثر با رسانه‌ها وضعیت منابعی استان را تشریح کند، افزود: تولید محتواهای متعدد در زمینه وضعیت منابع آبی، برگزاری نشست خبری با رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها و همچنین تشکیل تیم مشورتی رسانه‌ای از جمله اقداماتی است که در راستای اطلاع‌رسانی در حوزه آب انجام شده است.

عسکری با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف احیا و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان از رسانه ملی خواست تا ضمن فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی، اقناع‌سازی مورد نیاز در زمینه اجرای طرح‌های تعادل بخشی را انجام دهد.

وی از کاهش ۳۰ درصدی بارندگی در استان سمنان نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: این کاهش بارندگی و خشکسالی‌های متعدد سبب شده تا سفره‌های آب زیرزمینی سال‌به‌سال «فقیرتر» شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان درباره وضعیت آب پشت سدهای استان بیان کرد: درصد پرشدگی سد دامغان و مجن به ترتیب ۶۹  و ۵۹ درصد است.

عسکری با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی شفاف، منسجم و به هنگام در حوزه مسائل مرتبط با آب بر لزوم پرهیز از اقدامات جزیره‌ای و موازی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در این بخش تأکید کرد و افزود: باید ساز و کار لازم برای اطلاع رسانی منسجم موضوعات مرتبط با آب اندیشیده شود.

وی ضمن قدردانی از کشاورزان استان سمنان در همراهی با طرح های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اظهار امیدواری کرد که با همراهی و همکاری هرچه بیشتر این قشر زحمتکش، اصحاب رسانه و همه موثرین استان سمنان در راستای اجرای طرح های تعادل بخشی و نیز افزایش بهره وری در مصرف آب، بحران کم آبی در این استان با کمترین چالش رفع شود.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=6429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x