تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
3

درایو کلید قدرت ژنراتور واحد شماره ۴ نیروگاه کارون۳ جایگزین شد

  • کد خبر : 4624
  • 21 آذر 1401 - 19:32
درایو کلید قدرت ژنراتور واحد شماره ۴ نیروگاه کارون۳ جایگزین شد
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 از جایگزین کردن درایو کلید قدرت GCB ژنراتور واحد شماره 4 در بازرسی های سالیانه این نیروگاه خبر داد.

به گزارش سدپرس، سید حمید صالحی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از تجهیزات اصلی برای پایداری شبکه کلید اصلی ژنراتور است که برای سنکرون کردن واحدهای نیروگاه با شبکه ۴۰۰ کیلو ولت سراسری و برای ایزوله نمودن واحد از شبکه قدرت و نیز قطع جریان بار و جریان ناشی از خطا داخلی (مربوط به واحد) و خطای خارج از ژنراتور به کار می رود.

وی افزود: در بازرسی های سالیانه از مجموعه کلید قدرت ژنراتور واحد ۴ مشخص شده که این درایو به دلیل داشتن نشتی روغن از پمپ هیدرولیک آن امکان اختلال در بهره برداری از واحد در زمان پیک بار را ایجاد می کند و قابلیت بهره برداری این واحد را در سطح پایینی قرار می دهد .

مدیر عامل سد و نیروگاه کارون۳ بیان کرد: با تصمیم کمیته فنی این شرکت ، درایو هیدرولیک کلید مذکور دمنتاژ و درایو یدکی دیگری که از قبل با همکاری شرکت تعمیرات نیروگاهی آب و برق خوزستان تعمیر شده بود، در کمترین زمان ممکن نصب و پس از انجام تست های الکتریکال و صحت عملکرد مجموعه کلید قدرت ژنراتور به بهره برداری رسید .

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=4624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x