تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
0
معاون مرکز جهاد آبرسانی مطرح کرد

خوزستان یکی از استان های مهم کشور در روند اجرایی پروژه‌های جهاد آبرسانی است

  • کد خبر : 10250
  • 01 آبان 1402 - 11:25
خوزستان یکی از استان های مهم کشور در روند اجرایی پروژه‌های جهاد آبرسانی است
معاون مرکز جهاد آبرسانی در پایان بازدید خود از پروژه های جهاد آبرسانی خوزستان، اظهار داشت: خوزستان یکی از استان های مهم کشور در روند اجرایی پروژه های جهاد آبرسانی است و دولت سیزدهم نگاه و توجهی خاصی به مشکلات آبی در روستاهای خوزستان دارد.

به گزارش پایگاه خبری سد ها و نیروگاه های ایران (سد پرس)، مهدی خان احمدی افزود: حل مشکلات آبرسانی در استان خوزستان به ویژه روستاها جزو دغدغه‌های وزیر نیرو بوده و دراین راستا برای حل مشکلات آبرسانی به روستاهای خوزستان که سالیان سال دچار مشکلات جدی بوده اند، اقدامات ویژه‌ای صورت پذیرفته است.

معاون مرکز جهاد آبرسانی کشور بیان کرد: پروژه جهاد آبرسانی در فاز اول برای ۱۸۹ روستا در ۲۱ شهرستان خوزستان اجرایی شد و در قرارداد جدید ۷۶۶ روستای خوزستان در یک اقدام جهادی در حال اجراست تا آبرسانی به روستاهای هدف با سرعت اجرایی شود.

خان احمدی تصریح کرد: طی بازدیدی که از روند اجرای پروژه‌های آبرسانی خوزستان داشتم کارهای جهادی زیادی در این استان انجام شده و یا در حال اجرا است و روند آبرسانی به روستاها قابل قبول است، ولی تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

وی با توجه به اعلام آبرسانی به ۱۸۳۰ روستا خاطرنشان کرد : بیشترین حوزه فعالیت های انجام شده در استان، ارتقا ،اصلاح، ،بازسازی و نوسازی تاسیسات آب و در نتیجه ارتقا پایداری آبرسانی در تأسیسات آب موجود بوده تا تعریف پروژه های توسعه آبرسانی واین موضوع موجب افزایش رضایتمندی مردم شده است.

خان احمدی با اشاره به مصرف توزیع آب شرب در روستاها افزود: با توجه به اجرای وسیع پروژه و ایجاد تاسیسات متنوع ، لازم است مدیریت دارایی های فیزیکی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و لازم است مدیریت توزیع و مصرف با نصب شیرهای کنترلی واقدامات فنی دیگر صورت پذیرد .

معاون مرکز جهاد آبرسانی کشور عنوان کرد: یکی از الزامات در تعریف و اجرای پروژه‌های آبرسانی، اطمینان از پایداری منبع تامین است که این موضوع در برخی از پروژه ها مورد تردید است.

وی در ادامه افزود: لازم است به محض اجرا وتکمیل پروژه ها، در اسرع وقت اقدام لازم جهت بهره‌برداری از پروژه به عمل آید ضمنا رعایت ملاحظات فنی و استاندارد و همچنین اصول HSE جزو اقدامات مهم در پروژه است که باید رعایتشود .

معاون مرکز جهاد آبرسانی کشور ضمن تقدیر از تلاشها و پیگیری‌های انجام شده، افزود: کارهای زیادی در آبرسانی به روستاهای استان خوزستان صورت گرفته که مصداق کار جهادی است، ولی لازم است ضمن اجرای فعالیت‌ها به صورت فنی و منطبق با استانداردهای مصوب ذیل برنامه‌ آبرسانی پایدار ، اثربخشی فعالیت‌ها احصا شود.

خان احمدی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پروژه‌ها به صورت همزمان در حال اجرا هستند و در حال حاضر با مشکلات مالی و تامین اعتبار مواجه است، ضرورت دارد ضمن فازبندی پروژه ها، اهتمام لازم جهت تکمیل پروژه ها صورت پذیرد.

آبرسانی به ۷۳ روستای دارای تنش آبی در باغملک در خوزستان

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان نیزبا تشریح اقدامات انجام شده در راستای رفع تنش آبی در شهرستان باغملک و شهرها و روستاهای اطراف آن اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم و از سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه‌ آبرسانی در شهرستان‌های باغملک و صیدون، قلعه تل، میداود و روستاهای اطراف وارد مرحله بهره‌برداری شده است.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در این شهرستان از تعداد ۲۳۴ روستای تحت پوشش، تعداد ۷۳ روستا دارای تنش آبی، به مرحله پایداری آب رسیدند و دیگر پروژه‌های آبرسانی نیز در حال اجرا هستند تا آب دیگر روستاها نیز پایدار شود.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: در حال حاضر نیز عملیات اجرایی آبرسانی به ۵۰ روستای دیگر در باغملک با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان توسط شرکت آبفا خوزستان در حال اجرا است.

کرمی نژاد عنوان کرد: احداث مخازن دوقلو به ظرفیت ۲۰۰۰ متر‌مکعب در شهر میداود به ارزش حدود ۱۰ میلیارد تومان، آبرسانی به روستاهای شان بچه، پتک، دم اشکفت، امامزاده عبدالله و برول به ارزش حدود ۲۵ میلیارد تومان، حفاری و تجهیز الکترومکانیکال چاه و احداث خط انتقال چاه فرهنگیان و آبرسانی به گلال کمپ، منازل انتظامی و… به ارزش حدود ۱۵ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت در باغملک است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های جدید آبرسانی دیگری در باغملک و روستاهای تحت پوشش در دست اجرا است، افزود: ۳۴ روستای فاقد شبکه آب در باغملک توسط تانکر سیار آبرسانی می‌شوند، برای ایجاد شبکه توزیع آب در این روستاها حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه دیگر را در دستور کار داریم. با تجهیز و وارد مدار شدن این چاه‌ها، آب مورد نیاز ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از روستاییان دره نی، چلچلک، رباط، تمبی تامین و تنش آبی این مناطق رفع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=10250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x