تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

جزئیات تولید و مصرف برق خوزستان در سال ۱۴۰۱/ رشد ۳٫۵ درصدی تولید برق

  • کد خبر : 6924
  • 20 فروردین 1402 - 12:49
جزئیات تولید و مصرف برق خوزستان در سال ۱۴۰۱/ رشد ۳٫۵ درصدی تولید برق
مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اعلام جزئیات تولید و مصرف برق خوزستان در سال 1401، از رشد 3.5 درصدی تولید برق در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، فرامرز شادفر در خصوص جزئیات خبر بیان کرد: در سال گذشته ۴۰ هزار و ۱۴۰ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۳٫۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این مقدار برق تولیدی ۳۰٫۶ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۸ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱٫۴ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از ۲۷ هزار و ۳۲۷ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و ۴۰ درصد توسط بخش دولتی  (نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۴۱ هزار و ۶۰۰ گیگاوات ساعت ۳٫۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: پیک مصرف در تابستان ۱۴۰۱ با مصرف ۸ هزار و ۸۰۶ مگاوات نسبت به پیک بار سال قبل، ۳٫۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش سدپرس، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۴۳۲ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با ۸ هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی ۷ هزار و ۵۰ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=6924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x