تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
0

ثبت نتایج موفق آزمون تجهیزات توسعه پست ۴٠٠ کیلوولت با بهره گیری از فناوری GIS

  • کد خبر : 12896
  • 20 خرداد 1403 - 15:52
ثبت نتایج موفق آزمون تجهیزات توسعه پست ۴٠٠ کیلوولت با بهره گیری از فناوری GIS
مدیر گروه پژوهشی مطالعات فشارقوی پژوهشگاه نیرو، از نتایج موفقیت آمیز آزمون های چند مرحله ای و عملیات تست عایقی و جریانی تجهیزات توسعه پست ٤٠٠ کیلوولت با بهره گیری از فناوری GIS در آزمایشگاه مرجع این پژوهشگاه برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش سد پرس ،مجید رضائی با اشاره به اینکه توسعه پست ۴٠٠ کیلوولت سعادت آباد تهران با فناوری GIS برای نخستین بار در ایران به عنوان یکی از طرحهای شرکت برق منطقه ای تهران توسط شرکت های دانش بنیان در حال انجام است، گفت: با توجه به طراحی و تولید بار اول تجهیزات مربوط به توسعه پست ۴٠٠ کیلوولت با فناوری GIS در ایران و همچنین حساسیت بالای محل نصب، انجام آزمون های چند مرحله ای و عملیات تست به پژوهشگاه نیرو واگذار شد.

وی افزود: برای بکارگیری این تجهیزات در پست برق لازم است آزمون های لازم روی این تجهیزات انجام شود، بنابراین با توجه به درخواست برق منطقه ای تهران مبنی بر بکارگیری این تجهیزات در پست ۴٠٠ کیلوولت برق منطقه ای تهران (سعادت آباد) تا اول خرداد ١۴٠٣، تست این تجهیزات در آزمایشگاه مرجع فشارقوی پژوهشگاه نیرو انجام شد.

مدیر گروه پژوهشی مطالعات فشار قوی پژوهشگاه نیرو اضافه کرد: در این آزمایشگاه مرجع صنعت برق، آزمون هایی همچون ولتاژ پایداری ضربه صاعقه، ضربه کلیدزنی، ولتاژ پایداری فرکانس قدرت و آزمون افزایش دما در محل آزمایشگاه فشارقوی پژوهشگاه نیرو، روی این تجهیزات انجام شد.

رضائی اظهار کرد: نکته برجسته این پروژه با توجه به فرصت زمانی محدود توسعه این پست، استفاده از تکنیک اتصال بوشینگ روغنی به باسداکت گازی در ردیف ولتاژ ۴٠٠ کیلوولت است که برای اولین بار در کشور انجام شده است.

به گفته وی، اگر قرار بود این تجهیزات از خارج کشور مثلا کشور چین خریداری شود، حدود ٩ ماه زمان می برد، در صورتی که با همت متخصصان داخلی این تجهیز در بازه زمانی ٢.۵ ماهه در داخل کشور طراحی و ساخته و تست های آن در آزمایشگاه مرجع فشار قوی پژوهشگاه نیرو انجام شد.

گفتنی است توسعه پست ۴٠٠ کیلوولت سعادت آباد تهران با بهره گیری از فناوری GIS و ساخت تجهیزاتی همچون باسداکت گازی، عایق های کامپوزیتی و رزینی و بوشینگ روغنی توسط شرکت های دانش بنیان توسکات مشهد و نیرو ترانس شیراز انجام شده و قرار است این تجهیزات در پست های انتقال برق منطقه ای تهران (پست ۴٠٠ کیلوولت سعادت آباد تهران) مورد استفاده قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=12896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x