تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

تغییرات اساسی سطح سنج های روغن یاتاقان های ژنراتور در نیروگاه مسجدسلیمان انجام شد

  • کد خبر : 4631
  • 22 آذر 1401 - 14:46
تغییرات اساسی سطح سنج های روغن یاتاقان های ژنراتور در نیروگاه مسجدسلیمان انجام شد
مدیر عامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان از تغییرات اساسی سطح سنج روغن جهت یاتاقان UGB و LGB ژنراتورهای این نیروگاه در دوره تعمیرات سالیانه خبر داد.

به گزارش سدپرس، فرهاد علیدوستی با اعلام این خبر بیان کرد: بر اساس اعلام نیاز واحد بهره برداری نیروگاه و انجام بررسی های کارشناسی توسط واحد فنی و مهندسی این شرکت مقرر شده تا سطح سنج های دیجیتال موجود با نمونه آنالوگ جایگزین شوند.

وی افزود: در طول دوره تعمیرات سالیانه واحدهای مذکور، اقدامات لازم برای نصب سنسورهای جدید انجام شده و تغییرات نرم افزاری لازم برای نمایش این کمیت در سیستم مانیتورینگ و همچنین مشاهده نمودار تغییرات این کمیت انجام شد.

علیدوستی اظهار کرد: در سیستم کنترل قبلی، تغییرات سطح به صورت سیگنال های دیجیتال دریافت می شد و امکان پایش مستمر این کمیت وجود نداشته است. همچنین به دلیل نبود امکان نمایش نمودار، تغییرات سطوح روغن یاتاقان ها در زمان های گذشته نیز امکان پذیر نبوده است.

وی تصریح کرد: اما در طرح فعلی، تغییرات این کمیت به صورت گرافیکی نمایش داده شده و با توجه به اینکه حدود آلارم و تریپ در این سیگنال قابل مشاهده است و امکان عکس العمل مناسبی را در زمان کوتاه برای پرسنل بهره بردار ایجاد می کند.

مدیر عامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان خبر داد: مشاهده تغییرات این کمیت امکان بررسی های تخصصی را در خصوص میزان نشت احتمالی روغن در بازه های زمانی مختلف برای پرسنل فنی و مهندسی ایجاد کرده است.

وی گفت: طرح مورد نظر در حال حاضر برای یاتاقان LGB کلیه واحدها اجرا شده و در مرحله دوم ، برای یاتاقان های UGB در حال اجرا است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=4631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x