تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
0

تعویض تجهیزات مهم الکتریکی نیروگاه بخار شهیدرجایی قزوین

  • کد خبر : 6841
  • 15 فروردین 1402 - 13:04
تعویض تجهیزات مهم الکتریکی نیروگاه بخار شهیدرجایی قزوین
معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه‌ شهیدرجایی قزوین، از تعویض ترانسدیوسرهای الکتریکی نیروگاه بخار برای اولین بار در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، جواد دوستی با اعلام این خبر عنوان کرد: تعویض ترانسدیوسرهای مربوط به پارامترهای الکتریکی ژنراتور، ترانسفورماتور اصلی و ترانسفورماتور یونیت واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره دو نیروگاه بخار برای اولین بار با تکیه بر توان متخصصان این نیروگاه به ‌اتمام رسید.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه‌ شهید رجایی قزوین افزود: از زمان نصب و راه‌اندازی واحدهای بخار این نیروگاه تاکنون، این تجهیزات تعویض نشده بود که با بهره‌گیری از نقشه‌ها و اسناد فنی و بروزرسانی مدارک موجود توسط همکاران این گروه و مشارکت امور تعمیرات الکتریک نیروگاه بخار، ترانسدیوسرهای واحد شماره دو نیروگاه بخار، با ترانسدیوسرهای قابل برنامه‌ریزی مطابق با دانش و تکنولوژی روز تعویض شد.

وی یادآورشد: این پروژه با اتکا به ‌توان متخصصان داخلی و همکاری امور تعمیرات الکتریک و گروه الکتریک نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی و بدون استفاده از خدمات فنی شرکت‌های خارجی و پیمانکاری انجام شد.

به گزارش سدپرس، ترانسدیوسرها، وظیفه ارسال پارامترهای مختلف الکتریکی از جمله ولتاژ، جریان، توان اکتیو، توان راکتیو، ضریب توان و فرکانس ژنراتور، ترانس اصلی، ترانس یونیت و مصرف داخلی را به سیستم‌های کنترل، اندازه‌گیری و DAS را بر عهده دارند.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=6841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x