تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

بهره برداری از مرکز رشد شهدای صنعت آب و برق خوزستان

  • کد خبر : 10239
  • 29 مهر 1402 - 16:25
بهره برداری از مرکز رشد شهدای صنعت آب و برق خوزستان
مرکز رشد شهدای صنعت آب و برق خوزستان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری سد ها و نیروگاه های ایران (سد پرس)،مرکز رشد شهدای صنعت آب و برق خوزستان صبح سه‌شنبه ۲۵ مهر سال جاری با حضور محمود معین‌پور، عضو هیئت رئیسه سپاه خوزستان، جمعی از مسئولان و مدیران سازمان آب و برق خوزستان و مراکز رشد و دانشگاه های استان خوزستان در سالن اجتماعات مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی سازمان آب و برق برگزار شد.

 

معین پور با بیان اینکه این اقدام می‌تواند به توسعه علم و تحقیق کمک شایانی داشته باشد افزود: سازمان بسیج علم و پژوهش‌های فناوری با هدف ساماندهی نخبگان ایجاد و با کمک به ایجاد خودباوری تقویت بنیه علمی و بالا بردن انگیزه‌های علمی به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: ما مراکز رشد را در سطح‌های کشوری و استانی برای پرورش ایده و طرح و اجرای آزمایش‌ها قرار دادیم .

 

معین پور ابراز امیدواری کرد تا با استعانت از خداوند متعال این مرکز توانمند و تخصصی به یک مرکز موفق، شاخص و پیشرو در عرصه ملی تبدیل شود.

 

مهدی هودگر، رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان آب و برق، پس از ارائه گزارشی از این مرکز، با بیان اینکه یکی از حلقه‌هایی که میتواند دانش و پژوهش را تکمیل کند حوزه فناوری و تبدیل علم به محصول است تاکید کرد: این اتفاق در مراکز رشد روی می‌دهند.

 

وی افزود: ظرفیت سازمان آب و برق خوزستان، شرکت‌های تحت پوشش آن و همچنین زیرساخت مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق، بستر مناسبی است تا بتوانیم پژوهش را به فناوری تبدیل کنیم.

 

وی ادامه داد: برای این کار هم به زیرساخت‌های فیزیکی و هم به پشتیبانی‌های مالی نیاز داریم بنابراین تفاهم نامه‌ای با سازمان علمی و پژوهشی سپاه حضرت ولی عصر عجل الله منعقد شد که در این فرایند بحث پشتیبانی مالی و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها از طریق بودجه سازمان علمی و پژوهشی سپاه انجام شود و زیرساخت‌های فنی و کاربردی مرکز رشد از فضای فیزیکی و امکانات مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی سازمان فراهم خواهد شد که این دو بال باعث خواهند شد تا بتوانیم به دانشورانی که در صنعت آب و برق توانایی تولید محصولات دانش محور را دارند خدمات رسانی کرده و ایده‌ها و محصولات اولیه آنها را تبدیل به محصول قابل ارائه در بازار کنیم.

 

در پایان مدعوین پس از افتتاح مرکز رشد شهدای صنعت آب و برق از قسمت های مختلف آن بازدید و با متولیان آن گفتگو کردند.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=10239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x