تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
6
مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه ساتبا خبر داد

بهره‌برداری از فاز اول نیروگاه ۵ مگاواتی خورشیدی در کاشان

  • کد خبر : 9180
  • 28 تیر 1402 - 15:27
بهره‌برداری از فاز اول نیروگاه ۵ مگاواتی خورشیدی در کاشان
فاز اول نیروگاه ۵ مگاواتی خورشیدی شرکت مدیریت انرژی خورداد به ظرفیت ۲.۵ مگاوات، در شهر کاشان به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران(سدپرس)، علی شب نورد مدیر کل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه ساتبا، در خصوص احداث فاز اول نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی مدیریت انرژی خورداد به ظرفیت ۲٫۵ مگاوات در شهر کاشان گفت: این نیروگاه از طریق قرارداد خرید تضمینی برق توسط بخش خصوصی در مساحت ۵ هکتار احداث شد. مقدمات احداث این نیروگاه از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در تاریخ ۱۱ تیر امسال کار اتصال به شبکه فاز اول خود را شروع کرده است.
وی ادامه داد: با بهره­‌برداری از فاز اول این نیروگاه ضمن تولید سالیانه بالغ بر ۴٫۳۸ میلیون کیلووات ساعت برق، کمک شایانی را به مدیریت شبکه برق استان به خصوص در فصل پیک مصرف خواهد کرد و سالانه از مصرف بالغ بر ۱٫۱۸ میلیون متر مکعب معادل گاز طبیعی، انتشار ۲٫۴۴ هزار تن آلاینده­‌های زیست محیطی جلوگیری شده و باعث صرفه­‌جویی ۰٫۹۶ هزار مترمکعب آب در فرآیند تولید برق می‌شود.
این گزارش حاکی است در حال حاضر با به بهره‌برداری رسیدن ۲ نیروگاه جدید، ظرفیت نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر در استان اصفهان به ۶۷ مگاوات ارتقا یافته است که سهم نیروگاه­‌های تجدیدپذیر بزرگ مقیاس در این استان، بالغ بر ۴۰٫۴۳ مگاوات (برای ۱۳ واحد نیروگاه خورشیدی) و ظرفیت منصوبه سامانه‌های مقیاس کوچک در این استان نیز ۲۶٫۲۶ مگاوات است.
لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=9180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x