تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

افزایش ایمنی بهره برداری از گاورنرهای نیروگاه اول سد شهید عباسپور

  • کد خبر : 11174
  • 25 دی 1402 - 13:42
افزایش ایمنی بهره برداری از گاورنرهای نیروگاه اول سد شهید عباسپور
معاون اجرایی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان سازمان آب و برق خوزستان از افزایش ایمنی بهره برداری از گاورنرهای نیروگاه اول سد شهید عباسپور خبر داد.

به گزارش سد پرس ،“امیر محمودی” گفت : با توجه به ریسک خرابی کارتهای کنترلی SPC-UPC گاورنر به درخواست شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه شهید عباسپور ،توسط کارکنان شرکت تعمیرات ناحیه سد شهید عباسپور مدارات کنترلی اصلاح و مجموعه گیت لیمیت مکانیکی شامل مدارات،حفاظت و موتور عملگر در مدار قرار گرفتند که این اقدام باعث کاهش ریسک خرابی احتمالی در کارت های کنترلی نیروگاه شده است.

 

محمودی افزود:در طراحی جدید موقعیت گیت لیمیت در مدار RS با پیش فرض ۲۵ درصد لحاظ شد و این بدان معنی است که در هنگام استارت واحد، در صورت عدم کنترل گاورنر الکتریکی، ویکت گیتها از حد مجاز STARTUP بیشتر باز نشوند و از افزایش سرعت توربین و وقوع حادثه Runaway جلوگیری نماید.

وی در پایان گفت : با انجام این پروژه، امنیت بهره وری واحدهای نیروگاه اول سد شهید عباسپور و قابلیت اطمینان تولید افزایش یافته است و علاوه بر بهبود آمادگی واحدهای نیروگاه، به منظور افزایش امنیت و کاهش هزینه‌ خسارت نیز اهمیت بسیاری دارد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=11174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x