تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

افتتاح ۲۹ طرح صنعت آب و برق گلستان با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو

  • کد خبر : 10911
  • 02 دی 1402 - 14:59
افتتاح ۲۹ طرح صنعت آب و برق گلستان با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو
طرح‌های مهم صنعت آب و برق استان گلستان با اعتباری افزون بر ۵۹۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش سد پرس ،پنجشنبه همزمان با دومین دور سفر استانی “سید ابراهیم رئیسی” رئیس جمهور به همراه هیئت دولت و “علی اکبر محرابیان” وزیر نیرو به استان گلستان، ۲۹ طرح صنعت آب و برق این استان به ارزش ۵۹۰۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

 

در ادامه پروژه‎های افتتاحی دومین دور سفر استانی رئیس جمهور با همراهی هیئت دولت به استان گلستان طرح‌ها و پروژه‌های صنعت برق نیز جمعا با اعتباری افزون بر ۳۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

بر این اساس رکورد ماندگار احداث پست انتقال در کمتر از ۶ ماه با افتتاح طرح «احداث پست انتقال آزادشهر و خطوط ۴۰۰ و ۶۳ کیلوولت ارتباطی» به ثبت رسید.

 

در این سفر پروژه‌های دیگری از جمله «توسعه پست بین‌المللی فجر گنبد و خطوط ارتباطی»، «احداث پست انتقال مریم‌آباد گرگان»، «احداث خط انتقال گرگان – کردکوی» در راستای افزایش ظرفیت خط از ۳۰۰ مگاوات به ۱۴۰۰ مگاوات، «افزایش دو برابری ظرفیت پست انتقال گرگان» و نیز «افزایش ظرفیت خطوط فوق توزیع غرب گلستان» افتتاح شد.

 

علاوه بر این، با حضور سید ابراهیم رئیسی و علی اکبر محرابیان طرح‌ها و پروژه‌های «افزایش ظرفیت پست‌های فوق توزیع گرگان و آق‌قلا»، «افزایش ظرفیت پست‌های فوق توزیع کلاله، داشلی برون، کردکوی، وشمگیر، بندرترکمن و آزادشهر از ۲۲۵ مگاوات به ۳۷۰ مگاوات»، «احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت گمیشان و خط ۶۳ کیلوولت دومداره به طول ۲۰ کیلومتر»، «نصب خازن در پست‌های فوق توزیع گلیداغ و پست انتقال گرگان» و نیز «افزایش ظرفیت پست‌های فوق توزیع عطا‌آباد، علی‌آباد یک و مینودشت از ۳۳۰ به ۴۴۰ مگاوات» امروز افتتاح شد.

 

«اصلاح و بهینه‌سازی برج‌های خط انتقال تبادلی جاجرم خراسان – گلستان»، «احداث خط دومداره گنبد یک – فجر گنبد با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات»، «افتتاح نیروگاه تولید پراکنده ۸ مگاواتی خزر و ۱۶ مگاواتی سیمین شهر بندر ترکمن»، «تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار»، «احداث، توسعه و تامین برق متقاضیان با نصب ۱۱۰ دستگاه ترانس برق شهری و احداث ۶۵ کیلومتر شبکه برای برق‌رسانی به متقاضیان» و «توسعه و بهسازی شبکه روشنایی معابر شهری و روستایی با نصب و اصلاح ۲۶۰۰ دستگاه چراغ روشنایی و احداث ۶ کیلومتر شبکه برق مورد نیاز» از دیگر پروژه‌های افتتاحی است.

 

در این سفر استانی، «نصب ۵۲۴۵ کنتور هوشمند در شهر‌ها و روستاها»، «توزیع ۶۵ دستگاه سیستم‌های قابل حمل خورشیدی بین عشایر» و نیز «توسعه فیدر و ایجاد قدرت مانور شبکه» با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=10911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x