تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو خبر داد

اعطای جایزه کیفیت بخشی آب و برق در وزارت نیرو / نظام‌نامه توسعه مدیریت و صلاحیت‌‎های مدیریتی به زودی ابلاغ می‌شود

  • کد خبر : 11492
  • 29 بهمن 1402 - 19:15
اعطای جایزه کیفیت بخشی آب و برق در وزارت نیرو / نظام‌نامه توسعه مدیریت و صلاحیت‌‎های مدیریتی به زودی ابلاغ می‌شود
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو گفت: نظام‌نامه توسعه مدیریت و صلاحیت‌‎های مدیریتی به زودی ابلاغ می‌شود، این نظام نامه تدوین شده و در حال عبور از آخرین مراحل اجرایی است.

به گزارش سد پرس ،مریم کارگرنجفی” در حاشیه آئین « آغاز به کار کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی مدیران صنعت آب و برق» و امضای قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات خطرپذیر گفت: با پیگیری‌های زیاد و همکاری خوب شرکت توانیر امروز افزایش سرمایه در صندوق پژوهش صورت گرفت و عنوان صندوق به صندوق پژوهش نیرو تغییر یافت که نکته مهمی است. بر این اساس خدمات صندوق پژوهش نیرو جامعیت خواهد داشت و به کل صنعت ارائه می‌شود .

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت فراهم‌سازی ساز و کار احصای دربرگیری تسهیلات، منابع و امکانات، افزود: باید و تسهیلات به افرادی اعطا شود که ذی حق و ذی صلاح هستند.

وی به آغاز به کار کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیریتی مدیران صنعت آب و برق اشاره و اضافه کرد: یک سازمان موفق یک مدیر موفق برای راهبری دارد. انتصاب اشتباه یک مشکل اساسی است و مدیریت اشتباهی هزینه‌های زیادی را به سیستم وارد می‌کند. بر این اساس انجام انتصاب‌های دقیق و درست در مجموعه وزارت نیرو از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

کارگرنجفی در این باره تصریح کرد: بر این اساس لازم است مدل‌های شایستگی اختصاصی داشته باشیم. حدود ۹۵ کانون ارزیابی در کشور وجود دارد و ایجاد کانون ارزیابی در مجموعه وزارت نیرو برای ارزیابی شایستگی‌های اختصاصی مدیران با اهمیت است.

وی به اسناد بالادستی اشاره و اظهار کرد: در بند پنج اصول دوازده‌گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی ابلاغی ریاست جمهوری در شهریور ۱۴۰۰ تاکید شده که استقرار نظام شایسته‌گزینی و انتصاب مدیران کارآمد، فساد ستیز و انقلابی در لایه‌ها و سطوح مختلف نظام بسیار ارزشمند است.

وی یادآور شد: همچنین برنامه وزیر نیرو در دولت سیزدهم سند دیگری بر این امر است؛ افزایش کمی و کیفی آموزش‌های مدیریت و تربیت حداقل ۴۰۰ مدیر جوان و کارآمد برنامه‌ای بود که توسط آقای محرابیان، وزیر نیرو در روزهای ابتدایی سکانداری وزارت نیرو به مجلس ارائه شد.

کارگر نجفی ادامه داد: مسیر تحقق برنامه وزارت نیرو این است که مدل‌ها و شایستگی‌های اختصاصی مدیران در وزارت نیرو احصا شود و در نهایت ارزیابی‌هایی در این حوزه انجام شود.

به گفته معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو، نظام‌نامه توسعه مدیریت و صلاحیت‌‎های مدیریتی به زودی ابلاغ می‌شود، این نظام نامه تدوین شده و در حال عبور از آخرین مراحل اجرایی است.

وی همچنین به رونمایی از پیشخوان خدمات آزمایشگاه و مزایای آن اشاره کرد و گفت: افزایش بهره‌وری، مدیریت یکپارچه‌داده‌ها، مدیریت متمرکز، ارتقای سلامت اداری و شفافیت از جمله مزایای این مهم است.

کارگرنجفی افزود: در ماده یک قانون جهش دانش‌بنیان تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی باید فهرست اقلام راهبردی خود را به معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کنند. بر این اساس وزارت نیرو در اردیبهشت امسال این امر را صورت داد. از این پس ساتکاب مسئولیت تدوین و بروزرسانی اقلام راهبردی را با توجه به نیازهای شرکت‌های مادرتخصصی و زیرمجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری دارد.

وی گفت: شورای تحقیقات وزارت نیرو یک مصوبه‌ای را اخیرا صادر کرد و بر اساس آن، ساتبا موظف شد برنامه توسعه آزمایشگاه‌های مرجع در حوزه تجدیدپذیر را در قالب گزارش مدون و زمان بندی شده اعلام کند. همچنین در این شورا شرکت‌های مادرتخصصی موظف هستند گزارش دقیق و مدون از وضعیت آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع و نیز ظرفیت مورد نیاز آتی خود را به شورا اعلام کنند.

معاون وزیر نیرو در پایان به تعامل خوب وزارت نیرو با سازمان ملی استاندارد اشاره و خاطرنشان کرد: اخیرا وزارت نیرو موفق به کسب مجوز جایزه کیفیت بخشی آب و برق از سازمان ملی استاندارد شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=11492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x