تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0

اصلاح قوانین برق فولادسازان در برنامه هفتم توسعه

  • کد خبر : 12484
  • 23 اردیبهشت 1403 - 12:21
اصلاح قوانین برق فولادسازان در برنامه هفتم توسعه
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صمت باید رابطه سازنده، مستمر و همه جانبه‌ای با انجمن‌ها داشته باشد که امروزه این رابطه کمرنگ یا مخدوش شده.

به گزارش سد پرس ،وقایع صنعت – روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت برق فولادسازان مطرح کرد: در برنامه هفتم توسعه در ماده ۴۸ و یکی از بندها، تصویب شده که واحدهای صنعتی، معدنی و حتی کشاورزی که خود برای انرژی تجدیدپذیر اقدام کنند، دولت حق قطع کردن برق آنها را حتی در زمان پیک مصرف نخواهند داشت که کارهای آن انجام شده و همین روزها ابلاغ خواهد شد. در گذشته واحدهای خصوصی که برای خود برق تولید می‌کردند، دولت در زمان پیک، برق آنها را قطع می‌کرد که با این ماده جلوی آن گرفته شد.

 

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: وزارت صمت چه در این دوره و چه در دوره‌های قبل، جایگاه و رابطه مناسب فعالان صنعتی و در راس آنها انجمن‌های صنعتی را که از جنس مشارکت مردم و بخش خصوصی است را به وجود نیاورد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت وزارت صنعت است نه وزارت کالا و بنگاه، گفت: سرپرست خانواده صنعت از تشکل‌ها و اتحادیه‌ها ایجاد شده که بر همین اساس، وزارت صمت باید رابطه سازنده، مستمر و همه جانبه‌ای با انجمن‌ها برای پیشبرد صنعت کشور و سیاست‌گذاری صنعتی داشته باشد.

 

به گفته ایزدخواه، امروزه این رابطه کمرنگ یا مخدوش شده و باید اصلاح شود که البته این مشکل در حد اتاق گفتگوی بخش خصوصی نیست و نمی‌توان آن را با یک روز صبحانه کاری در ماه، بهبود بخشید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شعار سال جهش تولید با مردم است، مصداق بارز آن این است که وزارت صمت تمام تشکل‌ها و انجمن‌ها را به یاری بطلبد تا برنامه‌ریزی و اجرا به کمک آنها صورت بگیرد که متاسفانه همچین چیزی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=12484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x