تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
5

استاندار خوزستان از سد و نیروگاه دز بازدید کرد

  • کد خبر : 6421
  • 20 اسفند 1401 - 16:42
استاندار خوزستان از سد و نیروگاه دز بازدید کرد
«علی اکبر حسینی محراب» استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، از سد و نیروگاه دز بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، استاندار خوزستان ضمن بازدید و بررسی وضعیت دریاچه سد دز و میزان ذخیره و رها سازی آب بر آمادگی همه دستگاه ها برای مدیریت مطلوب بحران در مواقع بروز سیلاب تاکید کرد.

همچنین «عباس صدریان فر» مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: هم اکنون تراز دریاچه دز به حد نصاب نرسیده ولی با توجه به پیش بینی بارش ها و ذوب شدن برف ها در حوزه آبریز دز،  به‌منظور آمادگی برای مواجه با سیلاب احتمالی، با بررسی همه جوانب رها سازی آب آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون  دبی خروجی نیروگاه و سرریزهای سد دز ۷۰۰ متر مکعب است که این مقدار منطقی بوده و مشکلی در پایین دست ایجاد نخواهد کرد.

«سعید رئوفی نسب» مدیرعامل شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز با اشاره به اینکه حجم نهایی دریاچه دز۲٫۷ میلیارد متر مکعب است، تصریح کرد: اکنون میزان ذخیره آب دریاچه دز یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون متر مکعب است و ۷۵۰ میلیون متر مکعب فضا برای ذخیره سازی آب وجود دارد.

وی گفت: با توجه به ذخایر مناسب برف در بالادست و طبق دستورالعمل های سازمان آب و برق خوزستان، رهاسازی آب آغاز شده تا فضای کافی برای مهار سیلابهای احتمالی مهیا شود.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=6421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x