تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

احداث کارخانه نوآوری نیرو برای دانش‎‌بنیان‌های فعال در صنعت آب و برق

  • کد خبر : 6347
  • 14 اسفند 1401 - 21:37
احداث کارخانه نوآوری نیرو برای دانش‎‌بنیان‌های فعال در صنعت آب و برق
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از آغاز احداث کارخانه نوآوری نیرو در محل موسسه تحقیقات آب با هدف ایجاد بستری مناسب برای شرکت‌های دانش‎‌بنیان فعال در صنعت آب و برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، مریم کارگر نجفی با اعلام این خبر تصریح کرد: وزارت نیرو جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که آیین‌نامه دانش‌بنیان‌های مصوب هیئت وزیران را دریافت کرد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو، احداث کارخانه نوآوری را از جمله بند‌های این آیین‌نامه دانست و افزود: به منظور تحقق این امر در مرحله نخست باید متولی اجرای آن تعیین شود و در این رابطه باید شرکت متولی جزو دانش‌بنیان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه قرارداد ایجاد کارخانه نوآوری میان موسسه تحقیقات آب و شرکت خصوصی متولی به امضا رسیده است، اضافه کرد: بر این اساس این کارخانه در موسسه تحقیقات آب احداث خواهد شد.

کارگر نجفی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود از ابتدای سال آینده مراحل اجرایی این مهم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز و به دنبال آن تلاش می‌شود و تسهیلاتی از صندوق نوآوری و صندوق پژوهش وزارت نیرو در اختیار فعالان این عرصه قرار گیرد.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این امر ایجاد بستری مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در حیطه وظایف وزارت نیرو در صنعت آب و برق فعالیت می‌کنند، در همین راستا محصولات جدید صنعت آب و برق تولید و تجاری‌سازی خواهند شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=6347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x