تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

اتمام عملیات سندبلاست و رنگ آمیزی شیرپروانه ای واحد ۲ نیروگاه اول سد شهید عباسپور

  • کد خبر : 12144
  • 03 اردیبهشت 1403 - 15:36
اتمام عملیات سندبلاست و رنگ آمیزی شیرپروانه ای واحد ۲ نیروگاه اول سد شهید عباسپور
مدیر پروژه بهینه سازی سد شهید عباسپور در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان از اتمام عملیات سندبلاست و رنگ آمیزی شیرپروانه ای واحد ۲ نیروگاه اول سد شهید عباسپور خبر داد.

به گزارش سد پرس ،علی رحیمی” گفت: با توجه به عمر بالای تجهیزات در نیروگاه اول سد شهید عباسپور و با گذشت زمان، این تجهیزات دچار فرسودگی و اکسیده می شوند که به منظور جلوگیری از تخریب، صدمه دیدن و نفوذ آب به این تجهیزات، پس از بازرسی و بررسی های کارشناسان شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان عملیات سندبلاست و رنگ آمیزی به کارفرمایی سازمان آب و برق خوزستان انجام شد.

 

وی افزود: با توجه به شروع عملیات پروژه بهینه سازی واحد ۲ نیروگاه اول سد شهید عباسپور، تمهیدات لازم از قبیل تهیه و تأمین مسباره، رنگ و برنامه زمان بندی انجام و جهت جلوگیری از آلودگی محیطی و آسیب به سایر تجهیزات با پوشش دهی کامل توسط برزنت و پلاستیک عملیات جداسازی و ایزوله کردن شیرپروانه ای در دستور کار قرار گرفت و سپس سندبلاست و رفع زنگ زدگی موجود بر روی بدنه و سطح خارجی شیرپروانه ای آغاز و پس از انجام مراحل مختلف نسبت به بازرسی از تمام سطح کار و ضخامت سنجی اقدام و مشاهده شد ضخامت رنگ اجرا شده ۳۲۰ میکرون است و مورد تائید کارفرما قرار گرفت.

 

علی رحیمی عنوان کرد: کلیه عملیات اجرای سندبلاست و رنگ آمیزی شیرپروانه ای واحد ۲ پروژه بهینه سازی نیروگاه اول سد شهید عباسپور در بازه زمانی ۱۶ روزه و به متراژ ۳۰۰ متر مربع انجام شد.

 

گفتنی است شیرپروانه ای یکی از تجهیزات اصلی و کلیدی در واحد های برق آبی است که وظیفه آن هدایت آب مخرن دریاچه به سمت توربین و کنترل آن می باشد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=12144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x