تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1
معاون وزیر نیرو در آیین افتتاح نمایشگاه صنعت آب ایران:

آمادگی صنعت آب برای حرکت در مسیر تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی/ نقش کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیازهای آبی کشور

  • کد خبر : 5068
  • 10 دی 1401 - 17:17
آمادگی صنعت آب برای حرکت در مسیر تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی/ نقش کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیازهای آبی کشور
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به پیشبرد طرح‌های پیشران در وزارت نیرو گفت: صنعت آب کشور  آماده برداشتن قدم‌های اساسی در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی است و در این میان شرکت‌های دانش بنیان نقش ویژه‌ای دارند به طوری‌که در سال‌جاری با زمینه‌ای که ایجاد شد در حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، شاهد حضور و فعالیت چشمگیر این شرکت‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، محمد جوانبخت در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای ارائه توانمندی‌ها و دستاورد بخش‌های مختلف و یافتن آگاهی و شناخت این توانمندی‌ها و نیز ایجاد شرایط برابر برای عرضه‌کنندگان خدمات، کالاها و تولید کنندگان هستند.

معاون وزیر نیرو افزود: نمایشگاه‌ها در عین حالی که ابزاری برای بازاریابی در تجارت هستند فرصت طلایی برای سازندگان همزمان برای مصرف‌کنندگان و مشتریان محسوب می‌شوند.

جوانبخت گفت: نمایشگاه صنعت آب مرکز و محل حضور و تجمع دانشمندان، متخصصان و کارشناسان حوزه آب برای تبادل اطلاعات و مشاهده پیشرفت‌ها و دستاوردهای همدیگر و توافقات و معاهدات خواهد بود.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی قطعا رویداد مهمی برای صنعت آب کشور است و ارائه توانمندی‌ها و ملاحظه پیشرفت‌ها می‌تواند مشگل گشا و یاریگر پیشبرد برنامه‌های بخش آب کشور باشد.

جوانبخت ادامه داد: این پیشرفت‌ها زمانی مهم می‌شوند که توجه داشته باشیم در شرایط خاص کشور و شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه کشور اتفاق افتاده است و صنعتگران ما با تلاش مضاعف و تمرکز بیشتر بر توانمندی‌های داخلی امسال توانستند نیازهای کشور در صنعت آب را تامین کنند و با حرکت در لبه تکنولوژی روز دنیا امروز از آنچه در صنعت آب به آن نیاز داریم بی‌نیاز هستیم.

وی در این زمینه تصریح کرد: البته در برخی موارد جزئی تلاش داریم که با حمایت دستگاه‌ها و کارفرمایان بویژه مشاوران و طراحان ما این موارد هم تجاری‌سازی شده و جای خود را در چرخه تولید پیدا کنند.

وی گفت: صنعت آب کشور در شرایطی قرار دارد که آماده برداشتن قدم‌های اساسی در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی است که در این میان شرکت‌های دانش بنیان نقش ویژه‌ای داشتند و در سال‌جاری هم با زمینه‌ای که ایجاد شد در حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی شاهد حضور و فعالیت چشمگیر این شرکت‌ها هستیم و در نمایشگاه حاضر هم شاهد حضورشان خواهیم بود.

جوانبخت ادامه داد: بخش آب وزارت نیرو با در نظر در گرفتن زمینه‌ها و عوامل تولید دانش بنیان از جمله با تاکید بر ارتقای بهره‌وری آب، مصرف آب در تمام بخش‌ها اعم از شرب، کشاورزی و صنعت، توسعه فناوری‌های نوین در جمع‌آوری فاضلاب، بازچرخانی پساب، استفاده از آب‌های غیر متعارف به عنوان منابع جدید، در فناوری دستگاه‌های اندازه‌گیری و سامانه‌های پایش اولویت‌های خود را مشخص کرد و طرح‌های پیشران خود را بر این اساس تهیه و پیگیری‌های لازم برای اجرای این طرح‌ها در ماه‌های گذشته و سال‌جاری به عمل آورد، به نحوی که در این نمایشگاه شاهد حضور شرکت‌های دانش‌بنیان با پیش‌بینی فضاهای لحاظ شده و ارائه طرح‌های آنها خواهیم بود.

وی گفت: شرایط آب کشور با توجه به وضعیت موجود بخش آب با تاکید بر اصلاح نحوه مدیریت منابع آب کشور و استخصال و ایجاد منابع آبی مناسب با شرایط فعلی کشور و از همه مهمتر مدیریت تقاضا و مصرف که اساسی‌ترین موضوعی است که مدیریت بخش آب کشور باید به آن توجه داشته باشد، برنامه‌ریزی خود را انجام داده است.

وی بیان کرد: ما نیازمند حضور همه دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و دست اندرکاران برای تحقق اهداف تعیین شده در مجموعه آب کشور هستیم. امید است نمایشگاه گام مهمی در دستیابی به اهداف بخش آب کشور باشد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=5068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x