تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
1
۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه در نیروگاه رامین اهواز :

مهندسین خوزستانی، حافظان روشنایی ایران در طبقه جهنمی!

  • کد خبر : 13471
  • 24 تیر 1403 - 11:15
مهندسین خوزستانی، حافظان روشنایی ایران در طبقه جهنمی!
سدپرس : کندانسور توربین نیروگاه رامین اهواز ساعت ۹ صبح دچار نشتی شد که منجر به خروج نیروگاه از مدار و خاموشی بخش عظیمی از خوزستان از جمله اهواز در گرم‌ترین روزهای سال شد. مطابق پروتکل، باید فعالیت نیروگاه به مدت دو روز متوقف می‌شد و سپس کار تعمیر آغاز می‌گردید. اما متخصصان تصمیم گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، عملیات تعمیرات را انجام دهند.

دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد بود؛ به عبارت دیگر، نیروها باید در شرایطی مشابه یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند. عملیات پیچیده مهندسی به مدت ۱۸ ساعت بدون وقفه ادامه یافت و فردای آن روز تعمیرات با موفقیت به پایان رسید. نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تأمین برق پرداخت و خطر خاموشی گسترده از کشور رفع شد.

این عملیات تنها یک تعمیر ساده نبود؛ بلکه نمایشی از تعصب و خودگذشتگی جوانان خوزستانی بود که با تمام وجود برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ تلاش کردند. رضا خسروی و محمد امیری، از مهندسان مکانیک و کارشناسان توربین، تنها دو تن از ده‌ها متخصصی بودند که برای روشنایی مردم به طبقه آخر جهنم رفتند و بازگشتند. این جوانان با تعصب و عشق به وطن، در شرایطی بسیار سخت و طاقت‌فرسا، بدون لحظه‌ای تردید به کار خود ادامه دادند.

این جوانان با فداکاری و تعصب خود نشان دادند که در هر شرایطی آماده‌اند تا برای رفاه و آسایش مردم کشورشان از هیچ تلاشی دریغ نکنند. این داستان، نمونه‌ای از هزاران داستانی است که هر روز در گوشه و کنار ایران رخ می‌دهد و نشان‌دهنده روحیه‌ی ایثار و فداکاری مردم این سرزمین است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=13471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
5 1 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر نظری
خدا بتون عزت بده انشالله
زهرا میرزایی
واقعا به معنای واقعی ایثار می کنید ، خدا بهتون سلامتی بده 
فرشید ربیعی
این یه کار روتینه که تو همه نیروگاه های حرارتی در حال انجامه …
ساناز طاهری
درود بر شرفتون که تو این گرما بخاطر ما تلاش می کنید .
4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x