تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
0

طراحی و ساخت پروژه آشغال گیر شناور دریاچه سد مسجدسلیمان

  • کد خبر : 12272
  • 10 اردیبهشت 1403 - 13:58
طراحی و ساخت پروژه آشغال گیر شناور دریاچه سد مسجدسلیمان
مدیر عامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان سازمان آب و برق خوزستان از طراحی، ساخت و نصب آشغال گیر شناور دریاچه آن سد خبر داد.

به گزارش سد پرس ،”افشین قلی پور ” با بیان این که پروژه طراحی، ساخت و نصب آشغالگیر شناور دریاچه سد مسجدسلیمان به طول ۳۰۰ متر جهت جمع آوری زباله های شناور و جلوگیری از ورود این زباله ها به آبراهه های ورودی نیروگاه انجام شد از سختی کار و ریسک بالای ایمنی آن خبر داد.

 

وی افزود: طی سالیان گذشته زباله های شناور از جمله ریشه و تنه درختان، مواد پلاستیکی و شناور از جمله لاستیک خودرو ضمن تجمع در دهانه ورودی و مسدود کردن بخشی از آبراهه ها با ورود به نیروگاه باعث آسیب دیدگی تجهیزات نیروگاهی از جمله پره های رانر می شدند که این خود باعث کاهش راندمان تولید می شد.

 

قلی پور، مشخصات آشغالگیر شناورساخته شده را به مساحت ۳۰۰ متر مربع با طول ۳۰۰ و ارتفاع۱متر از جنس فنس پرسی گالوانیزه گرم اعلام کرد که از عرض ۱۰۰۰ میلیمتر مش بصورت عمودی، تقریبا ۵۰۰ میلیمتر زیر آب و ۵۰۰ میلیمتر روی آب قرار می‌گیرند و برای اتصال سلول‌های آشغالگیر و یکپارچه کردن آنها و همچنین برای آویز نمودن وزنه تکیه گاهی از بکسل استنلس استیلی ۱۰ میلیمتری به متراژ ۳۵۰ متر، استفاده شد.

 

وی تصریح کرد: برای شناور سازی هر یک از سلول‌های آشغالگیر از چهار بویه شناور از جنس پلی استایرن با تراکم بسیار بالا در حد دانسیته ۲۵ استفاده شد که نیروی شناوری حداقل ۱٫۷۵ برابر نیروی وزن هر سلول کامل را دارد.

 

مدیر عامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان با بیان این که این آشغالگیر در جلوگیری از مسدود شدن آشغالگیر ثابت و اصلی دهانه آبراهه ورودی نیروگاه کمک شایانی می کند و پاکسازی سطح دریاچه منتهی به دریچه ها و در نقاطی که از لحاظ ایمنی و بخاطر ایجاد گرداب دهانه آبراهه ورودی نیروگاه امکان پاکسازی زباله وجود نداشت، با نصب آشغالگیر سیار، این مشکل نیز برطرف شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=12272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.