تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
2
در سال ۱۴۰۱ انجام شد؛

تولید حدود ۸ میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه رامین اهواز

  • کد خبر : 6814
  • 10 فروردین 1402 - 20:29
تولید حدود ۸ میلیون مگاوات ساعت برق در نیروگاه رامین اهواز
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: نیروگاه رامین اهواز با وجود چالش های مختلف فنی و نقدینگی اما در سال ۱۴۰۱ توانست با تولید ۷ میلیون و۷۸۴ هزار و ۹۶ مگاوات انرژی ناخالص برق، نقش مهمی را در خدمت رسانی به مردم و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، محسن حافظی با اعلام این خبر بیان کرد: نیروگاه رامین اهواز نیز با وجود قدمت بالای واحد‌ها و چالش های مختلف فنی و نقدینگی توانست با تولید ۷ میلیون و۷۸۴ هزار و ۹۶ مگاوات انرژی ناخالص برق، نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا کند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ ساله این نیروگاه در صنعت برق کشور، اظهار داشت: افت کیفی و کمی بی سابقه آب رودخانه کارون و آثار زیانبار این چالش، عدم برخورداری نیروگاه از سیستم تصفیه آب متناسب با این آب، استهلاک بالای واحد‌های تولید برق و فرسودگی تجهیزات و قطعات مهمترین چالش های این نیروگاه است که با وجود مشکلات مختلف و با تکیه بر همت، دانش و تجربه ارزشمند همکاران خود توانستیم به این میزان تولید دست یابیم.

حافظی ضمن تقدیر از تلاش و همت کارکنان این مجموعه، اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۵ ، تعمیرات استارت بویلر ،لایروبی و تعمیرات برج‌های خنک کن و اجرای تعمیرات میان دوره ای سایر واحد‌های نیروگاه را از مهمترین پروژه های سال گذشته دانست و بیان کرد: همزمان با کاهش دمای هوا در فصول پاییز و زمستان سعی کردیم با اجرای این پروژه های تعمیراتی و رفع محدودیت های تولید، سطح آمادگی خود را برای تولید پایدار و تامین برق مورد نیاز مردم در تابستان و پیک برق ۱۴۰۲ بهبود بخشیم.

حافظی اظهار امیدواری کرد: در سال جدید بتوانیم با تامین نقدینگی لازم، اجرای سیستم تصفیه آب RO ، تامین قطعات و تجهیزات لازم و اجرای پروژه های بهینه سازی و بازسازی واحدها ، سطح تولید این انرژی حیاتی را در نیروگاه رامین ارتقا دهیم.

به گزارش سدپرس، نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی را در تأمین برق مورد نیاز مردم، صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=6814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.